Vonkajšie a vnútorné rozmery, objem batožinového priestoru.
Škoda Elroq nerobí v oblasti bezpečnosti žiadne kompromisy. Okrem už opísaných bezpečnostných systémov sú v rámci štandardnej alebo doplnkovej výbavy k dispozícii nasledujúce prvky a systémy:
› Kotviace body Isofix a Top Tether na upevnenie detskej sedačky na krajné sedadlá v druhom rade. Úchyty Isofix sú dostupné aj na sedadle spolujazdca.
› Na rozdiel od tempomatu, ktorý udržiava nastavenú rýchlosť, obmedzovač rýchlosti umožňuje vodičovi jazdiť ľubovoľnou rýchlosťou až do vopred nastavenej hodnoty, ale nie viac.
› ABS zabraňuje zablokovaniu kolies pri núdzovom brzdení alebo pri brzdení na klzkom povrchu.
› Brzdový asistent HBA zvyšuje brzdný tlak, čím pomáha vodičovi v situáciách, ktoré si vyžadujú núdzové brzdenie. To môže viesť k výraznému skráteniu potrebnej brzdnej dráhy.
› EBD automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkové vyváženie brzdného účinku.
› Systém ASR zabezpečuje plynulý rozjazd a akceleráciu bez pretáčania kolies na klzkom povrchu.
› EDL pomáha pri akcelerácii alebo jazde do kopca s nízkou trakciou pod jedným z poháňaných kolies.
› Systém TSA pracuje, keď je vozidlo vybavené originálnym ťažným zariadením s vlastnou riadiacou jednotkou. Systém pracuje na princípe pribrzďovania jedného alebo viacerých kolies a podľa potreby súčasne znižuje krútiaci moment motora. Systém TSA zasahuje v situáciách, ktoré si to vyžadujú, pričom pomáha stabilizovať vozidlo a príves.
› XDS+ pomáha vodičovi pri ostrých zákrutách a zabezpečuje neutrálne správanie vozidla pri dynamickom prejazde zákrutami. Riadiaca elektronika v podstate simuluje prítomnosť samosvorného diferenciálu pre zlepšenie trakcie a dynamiky jazdy v zákrutách. Vďaka tomu bude vozidlo prechádzať zákrutami oveľa istejšie a prirodzenejšie.
› Systém monitorovania tlaku v pneumatikách TPM+ neustále informuje vodiča o tlaku v pneumatikách.
› Voliteľný systém Hill-Hold Control pomáha vodičovi bezpečne sa rozbehnúť do kopca. Systém sa sám aktivuje pri stúpaní väčšom ako päť stupňov a zaisťuje jednoduchý a bezpečný rozjazd do kopca bez použitia ručnej brzdy. Systém zabraňuje tomu, aby sa vozidlo neúmyselne posúvalo dozadu alebo ostalo stáť na mieste.
› Blikajúce brzdové svetlá znižujú riziko nárazu zozadu, najmä keď sa blížite k dopravnej zápche na diaľnici alebo náhle zabrzdíte pred nečakanou prekážkou.
Elektromotor namontovaný na zadnej náprave môže byť doplnený druhým elektromotorom na prednej náprave. Toto riešenie poskytuje modelu Elroq pohon všetkých kolies.
Pohon 4×4 spotrebuje len o niečo viac energie ako pohon zadných kolies. Tento nárast spotreby energie možno pripísať najmä vyššej hmotnosti vozidla v dôsledku použitia prídavného motora vpredu. Toto konštrukčné riešenie pohonu všetkých kolies je energeticky účinnejšie ako konvenčné usporiadanie so stredovým medzinápravovým diferenciálom a kardanovým kĺbom.
Pohon všetkých kolies je k dispozícii len v kombinácii s batériou s najväčšou kapacitou (82 kWh).
Pre maximálny pôžitok z jazdy môže byť Elroq vybavený funkciou Driving Mode Select, ktorá poskytuje možnosť výberu jazdného režimu. Vozidlo preto ponúka niekoľko režimov, pri ktorých sa mení tuhosť tlmičov aj ďalšie nastavenia vozidla. Zmena konfigurácie vozidla z pohodlného, uvoľneného režimu na dynamické, športové nastavenie je jednoduchá – stačí obyčajné stlačenie tlačidla.
Rekuperácia brzdnej sily je proces, pri ktorom sa kinetická energia vozidla mení na elektrickú energiu, ktorá sa potom ukladá do vysokonapäťovej batérie. To umožňuje účinne využívať energiu a predĺžiť dojazd elektromobilu tým, že sa počas jazdy čiastočne dobíja batéria.
Rekuperačné brzdenie prebieha v rôznych jazdných situáciách a má niekoľko režimov, ktoré sa dajú kedykoľvek zmeniť. Intenzitu rekuperačnej brzdnej sily môže vodič nastaviť manuálne alebo automaticky pomocou riadiacej jednotky vozidla.
Táto funkcia poskytuje modelu Elroq lepšiu ovládateľnosť a obratnosť v zákrutách. Progresívne riadenie mení pomer v závislosti od natočenia volantu