Vyhlásenie o prístupnosti

Tieto informácie o prístupnosti zostavila spoločnosť Škoda Auto a.s. (ďalej len „my“) v súlade so smernicou Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/882 zo 17. apríla 2019 o požiadavkách na prístupnosť výrobkov a služieb a zákonom č. 424/2023 Z.z. o požiadavkách na prístupnosť určitých výrobkov a služieb v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o požiadavkách na prístupnosť“).

Chceme, aby naše digitálne služby boli dostupné širokej škále zákazníkov vrátane osôb so zdravotným postihnutím a inými funkčnými obmedzeniami. Z tohto dôvodu neustále aktualizujeme naše služby tak, aby spĺňali požiadavky na prístupnosť podľa platných právnych predpisov, noriem, technických špecifikácií a najnovších osvedčených postupov.

Tieto informácie o prístupnosti poskytujú všeobecný prehľad o tom, ako naše služby fungujú, opisujú, ako spĺňame požiadavky na prístupnosť, a obsahujú kontaktné údaje pre každého, kto má otázky týkajúce sa prístupnosti našich služieb. Tieto informácie sa poskytujú v súlade s § 14 zákona o požiadavkách na prístupnosť.

A. Všeobecný popis služieb

Sme poskytovateľom služieb elektronického obchodu v zmysle zákona o požiadavkách na prístupnosť. To znamená, že naša spoločnosť môže s vami uzavrieť zmluvu na diaľku prostredníctvom našej webovej stránky alebo mobilných aplikácií bez vašej fyzickej prítomnosti. Tieto informácie o prístupnosti sa vzťahujú na nasledujúce webové stránky a mobilné aplikácie a na služby elektronického obchodu, ktoré prostredníctvom nich poskytujeme:


a) eshop.skoda-auto.sk

Ide o službu elektronického obchodu, ktorá spočíva v prevádzke internetového obchodu, ktorý umožňuje používateľom vyhľadávať, prehliadať, vyberať a nakupovať tovar online (Škoda Lifestyle a Originálne príslušenstvo).

Služba zahŕňa funkcie ako: katalóg produktov (vrátane filtrovania a vyhľadávania), detailný prehľad jednotlivých položiek, pridávanie tovaru do košíka, online uzavretie kúpnej zmluvy (mechanizmus click-wrap - používateľ uzatvára zmluvu aktívnym kliknutím na tlačidlo, napríklad „Objednať“ po prečítaní obchodných podmienok), online platba, komunikácia so zákazníckou podporou.

Služba je dostupná prostredníctvom webového rozhrania na vyššie uvedenej adrese a je optimalizovaná pre použitie na počítačoch a mobilných zariadeniach.

Nepoužívame žiadne špecializované zariadenia, ktoré by bolo potrebné na prístup k tejto službe. Používatelia môžu na prístup k službe použiť vlastné zariadenie (napr. počítač, mobilný telefón alebo tablet). Naše digitálne rozhranie je navrhnuté tak, aby bolo interoperabilné so štandardnými asistenčnými technológiami.


b) Škoda ID

Škoda ID je digitálny používateľský účet, ktorý umožňuje jednotlivým používateľom prístup k našim online službám. Služba poskytuje centralizované prihlásenie k digitálnym funkciám vozidla a k webovej a mobilnej aplikácii MojaŠkoda.

Pomocou Škoda ID si používatelia môžu spravovať svoj osobný profil, prepojiť svoj účet s konkrétnym vozidlom, aktivovať a používať vybrané online funkcie vozidla, pristupovať k diaľkovému ovládaniu vozidla (napr. klimatizácia, zamykanie), sledovať informácie o stave vozidla a štatistiky jazdy a spravovať predplatné služieb.

Služba je poskytovaná prostredníctvom webového rozhrania a mobilnej aplikácie.

Na prístup k tejto službe nepoužívame žiadne špecializované vybavenie. Používatelia môžu na prístup k službe použiť svoje vlastné zariadenie (napr. počítač, mobilný telefón alebo tablet). Naše digitálne rozhranie je navrhnuté tak, aby bolo interoperabilné so štandardnými asistenčnými technológiami.


c) Škoda Connect

Škoda Connect je balík online služieb, ktoré prepájajú vaše vozidlo Škoda s internetom a vaším smartfónom a ponúkajú zvýšené pohodlie, bezpečnosť a infotainment. Poskytuje funkcie, ako sú aktualizácie dopravnej situácie v reálnom čase, diaľkový prístup k vozidlu (napr. zamknutie/odomknutie, parkovacia poloha), asistencia pri núdzovom volaní a proaktívne pripomienky servisu.

Služba je poskytovaná prostredníctvom webového rozhrania, mobilnej aplikácie a palubného infotainmentového systému. Pri používaní zariadení, ktoré poskytujeme, zabezpečujeme, aby ich fyzické ovládacie prvky a softvérové rozhrania spĺňali požiadavky na prístupnosť a boli kompatibilné s asistenčnými technológiami.


d) Mobilná aplikácia MyŠkoda, Škoda Media Room

MyŠkoda je digitálna služba a mobilná aplikácia, ktorá umožňuje používateľom prístup k informáciám o vozidle a jeho ovládanie na diaľku. Prostredníctvom služby môžu používatelia sledovať technický stav vozidla, plánovať trasy, spravovať nabíjanie (v prípade elektromobilu), využívať pripojené služby (napr. Powerpass) a prispôsobovať si nastavenia vozidla.

Škoda Media Room je mobilná informačná aplikácia určená najmä pre novinárov, médiá a širokú verejnosť, ktorá sa zaujíma o dianie okolo našej značky. Poskytuje prístup k aktuálnym tlačovým správam, multimediálnym materiálom, podcastom a ďalším oficiálnym informáciám o našich produktoch, inováciách, výsledkoch a aktivitách.

Nepoužívame žiadne špecializované vybavenie, ktoré by bolo potrebné na prístup k tejto službe. Používatelia môžu na prístup k službe použiť vlastné zariadenie (napr. počítač, mobilný telefón alebo tablet). Naše digitálne rozhranie je navrhnuté tak, aby bolo interoperabilné so štandardnými asistenčnými technológiami.

 

B. Splnenie požiadaviek na prístupnosť

Webové stránky vrátane súvisiacich online aplikácií a služieb poskytovaných na mobilných zariadeniach, vrátane mobilných aplikácií, identifikačných funkcií a metód identifikácie a elektronických podpisov, sú vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a stabilné.

Požiadavky na prístupnosť sú v súlade s harmonizovanou normou EN 301 549 a normou WCAG 2.1.


Pre optimálne zobrazenie a výkon použite nasledujúce webové prehliadače:

a) Pre webové stránky:

- Chrome 116.0 a novšie

- Safari 16.0 a novšie

- Edge 116 a novšie

- Firefox 116 a novšie

b) Pre mobilné aplikácie:

- Chrome pre Android

- Safari pre iPhone


Pre optimálne zobrazenie a výkon použite nasledujúce operačné systémy:

- Windows: 10 and novšie

- Mac OS: Catalina and novšie

- iOS: 16.1 and novšie

- Android: 9.0 and novšie


Webová stránka a mobilné aplikácie nie sú prístupné v zmysle zákona tam, kde neposkytujeme služby elektronického obchodu, t. j. v tých častiach webovej stránky a mobilných aplikácií, ktoré nie sú súčasťou procesu uzatvárania zmluvy na diaľku so spotrebiteľom (napríklad čisto informatívne časti webovej stránky a mobilných aplikácií).

Avšak aj v týchto častiach webovej stránky a mobilných aplikácií sa snažíme sprístupniť ich čo najširšiemu okruhu našich zákazníkov.

C. Podpora

Naše podporné služby poskytujú informácie o dostupnosti služieb a ich kompatibilite s asistenčnými technológiami. Pre osoby so zdravotným postihnutím sú k dispozícii aj nasledujúce podporné služby:

Infolinka: +420 236 090 002
E-mail: infoline@skoda-auto.cz

D. Zvukový formát

Tieto informácie o prístupnosti poskytujeme aj v zvukovej forme. Zvuková verzia informácií o prístupnosti je k dispozícii prostredníctvom našej infolinky.

E. Účinnosť

Tieto informácie nadobúdajú účinnosť dňa 28. 6. 2025.