WLTP je skratka pre Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure a predstavuje celosvetovo jednotný testovací štandard pre určenie spotreby paliva a emisií.
Aktuálne používaná metodika NEDC (tzv. kombinovaný cyklus EU) pochádza ešte z deväťdesiatych rokov a výrobcovia pri tomto meraní dosahujú extrémne optimistické hodnoty spotreby. Nový spôsob WLTP by mal lepšie odrážať individuálny štýl jazdy a výbavy vozidla v reálnom živote.
Zavedenie WLTP prinesie väčšiu transparentnosť v oblasti uvádzania údajov o spotrebe paliva. Zákazníci budú zo skúšobného postupu WLTP profitovať, pretože tento postup poskytuje realistickejšie meradlo na porovnávanie hodnôt spotreby a emisií CO2.
Metodika WLTP nadobudla účinnosť 1. septembra 2017 pre novo homologizované modely a od 1. septembra 2018 sa bude vzťahovať na všetky novo prihlásené vozidlá. V priebehu júla 2018 budú k dispozícii údaje WLTP pre všetky modely ŠKODA.
Legenda k mape:
Zelená - Európska Únia (28 krajín)
Svetlošedá - ďalšie 4 európske krajiny (Švajčiarsko, Lichtenštajnsko, Nórsko, Island)
Čierna - kandidátske krajiny: Turecko (WLTP sa vzťahuje na dovezené vozidlá, pre miestne vyrábané vozidlá platí NEDC), Izrael a odľahlé regióny EÚ (stále nejasné): Ostrov Réunion, Martinique, Guadeloupe, Francúzska Guyana,
Tmavošedá - čiastočná implementácia (plánovaná): Južná Kórea, Japonsko (WLTP bez "mimoriadne rýchlej" fázy testovacieho cyklu), India, Čína (iba emisie CO2, NEDC sa používa na spotrebu)
• o 50% dlhší čas cyklu • viac ako dvojnásobok vzdialenosti cyklu • 131 km / h - vyššia maximálna rýchlosť • 47 km / h - vyššia priemerná rýchlosť • polovica času na voľnobehu
WLTP vyžaduje vyššiu skúšobnú hmotnosť pre vozidlá (15% z maximálneho užitočného zaťaženia vozidla).
Metodika WLTP zohľadňuje aj ďalšie vybavenie, napr. väčšie kolesá, GPS a spojlery. Tento vplyv na CO2 a spotrebu sa meria na základe vplyvu výbavy vozidla na valivý odpor, aerodynamiku a hmotnosť.
RDE a PEMS
Okrem jazdného cyklu WLTP sa bude v Európe merať spotreba paliva a emisie podľa testovacej metódy RDE. RDE znamená emisie merané počas skutočnej jazdy ("Real Driving Emissions"). Na rozdiel od jazdných cyklov NEDC a WLTP sa meranie emisií nerealizuje v skúšobni, ale v skutočnej premávke. Emisie (oxidy dusíka, pevné častice a jemný prach) zistené počas jazdy v premávke sa nazývajú skutočné emisie.
RDE a PEMS
Vozidlo je počas testu RDE vybavené prenosným meracím systémom PEMS (Portable Emission Measurement System). Tento prístroj meria emisie výfukových plynov (oxidy dusíka a oxid uhoľnatý) počas skutočnej jazdy.