Škoda Múzeum bolo otvorené pri príležitosti osláv 100 rokov automobilky Škoda Auto v roku 1995 a sídli v historickej priemyselnej budove z počiatku 20. storočia. Tá pôvodne slúžila na výrobu bicyklov, motocyklov, motorov a kompletných automobilov.
Oslavy 30 rokov od založenia Škoda Múzea sa prelínajú s tohtoročným jubileom 130 rokov od položenia základov automobilky Škoda, ktorá je tak jednou z najstarších kontinuálne fungujúcich automobiliek sveta.
Škoda Auto Slovensko sa aj tento rok zúčastní Medzinárodného autosalónu v Nitre. V hale F predstaví atraktívny mix aktuálnych akčných modelov, športovo ladených vozidiel a zákazníkom ponúkne aj možnosť vyskúšať si jazdy na predvádzacích automobiloch. Okrem toho automobilka predstavila aj špeciálne autosalónové zvýhodnenie, ktoré je nad rámec už existujúcich celoplošných bonusov.
Medzinárodné finále Škoda Challenge 2025 má za sebou už štrnásty ročník a opäť sa v ňom darilo aj zástupcom zo Slovenska. Na podujatí, ktoré sa tento krát konalo vo Viedni od 4. do 7. septembra, každoročne medzi sebou súťažia najlepší servisní pracovníci a predajcovia v rámci siete autorizovaných partnerov značky Škoda. Do tohto ročníka sa zapojilo celkovo 221 účastníkov z 30 krajín, vrátane Slovenska.
Slovenský autorizovaný predajca značky Škoda, Todos Ružomberok, si aj tento rok prevzal ocenenie pre najlepšieho dílera značky na Slovensku. Tentokrát sa slávnostné odovzdávanie uskutočnilo v rámci podujatia Škoda Best Dealer Event 2025, ktoré sa konalo od 2. do 5. septembra v Karlových Varoch v Českej republike. Na prestížnom podujatí boli ocenení díleri z viac ako 30 krajín sveta.
Škoda Auto vyrobila už štvormiliónte vozidlo SUV, čo potvrdzuje veľký záujem zákazníkov o túto kategóriu vozidiel. Prvým novodobým SUV značky Škoda bol model Yeti, predstavený v roku 2009, a ponuka sa postupne rozširovala až na súčasných rekordných sedem modelových radov naprieč segmentmi.
Takmer dve tretiny Slovákov a Sloveniek, presne 62 percent, zatiaľ nemá osobnú skúsenosť s jazdou v elektromobile. Ako ďalej ukázal exkluzívny prieskum pre spoločnosť Škoda Auto Slovensko, ktorý realizovala agentúra 2muse*, elektrické auto šoférovalo len 11 percent ľudí. Samotná jazda v elektromobile však viedla ku zmene názoru k lepšiemu na tento typ áut u 31 percent opýtaných. Na druhej strane, zhoršenie spomenulo len 20 percent. Z vlastností elektrických áut ľudí oslovuje predovšetkým tichá jazda, potom sú to ekologickosť a taktiež nižšie náklady na každodennú prevádzku.
V roku 1925, keď mladoboleslavská spoločnosť Laurin & Klement slávila 30 rokov existencie a 20 rokov výroby automobilov, sa stala súčasťou priemyselného a zbrojárskeho koncernu Škoda. Silný strategický partner pod značkou Škoda odštartoval veľkorysý investičný program: transfer špičkových technológií vrátane zavedenia pásovej výroby, modelovú ofenzívu a posilnenie pozícií na domácom trhu aj v zahraničí.
Spoločnosť Škoda Auto Slovensko, ktorá dlhodobo podporuje cyklistické aktivity rôzneho druhu v rámci celej SR, prichádza s ďalšou novinkou v tejto oblasti. V rámci najnovšieho projektu testuje v spolupráci so Záchrannou zdravotnou službou ZaMED cyklolekárničku, ktorá má slúžiť ako prvá pomoc pri zraneniach na bicykli a dá sa ľahko upevniť na rám bicykla.
Škoda Elroq sa na slovenský trh dostáva aj vo verzii s pohonom všetkých kolies 85x – a to vo výbavových stupňoch Selection a Sportline. V prvom variante odporúčaná akciová predajná cena začína na sume 44 510 eur, v druhom prípade na 47 530 eur vrátane DPH. Všetci autorizovaní predajcovia začali prijímať objednávky a nové verzie sú už dostupné aj v konfigurátore.
Škoda Auto Slovensko spolu s partnermi L’Etape Slovakia, Mestskými lesmi Bratislava a Mestskou políciou Bratislava opäť prinášajú edukačnú kampaň „Bezpečne a bez somarín“. Po úspešnom minuloročnom štarte sa tento rok zameriava nielen na bezpečné správanie na cestách, ale aj na ohľaduplnosť na chodníkoch a cyklotrasách.
Škoda Auto zverejňuje video, ktoré predstavuje prvé detaily interiéru dizajnovej štúdie Vision O. Ponúka náhľad na nový dizajnový koncept interiéru, ktorý kladie dôraz na harmonické a zákaznícky orientované usporiadanie – založené na novej generácii dizajnového jazyka Škoda Modern Solid. Interiér a použité materiály vychádzajú z princípov cirkulárnej ekonomiky, pričom zvyškové produkty sú považované za cenný zdroj.
Bolesť chrbta je celosvetovým problémom, ktorý podľa údajov Svetovej zdravotníckej organizácie postihuje dnes viac než 619 miliónov ľudí a do roku 2050 sa očakáva nárast až na 843 miliónov prípadov. Dlhé hodiny strávené sedením, či už v kancelárii alebo za volantom, patria medzi najčastejšie príčiny týchto ťažkostí. Značka Škoda preto prichádza s riešením: ergonomickými sedadlami s prestížnym certifikátom AGR (Aktion Gesunder Rücken), ktoré sú navrhnuté tak, aby aktívne podporovali zdravie chrbtice.
Škoda Auto Slovensko je už piaty rok hrdým partnerom cyklistického podujatia L’Etape Slovakia by Tour de France. Aktuálny ročník sa uskutoční už tento víkend, a to 23. – 24. augusta 2025 v Bratislave a jej okolí. Fanúšikovia cyklistiky sa môžu tešiť na atraktívny športový víkend s účasťou významných hostí i tradičnou podporou flotily vozidiel Škoda.
Škoda Auto predstavuje prvé video exteriéru dizajnovej štúdie Vision O, ktoré odhaľuje detaily vývoja dizajnového jazyka Modern Solid. Pohľad na elegantne štylizovanú zadnú časť koncepčného modelu kombi podčiarkuje jasný dôraz na aerodynamiku. S Vision O Škoda Auto potvrdzuje svoju vedúcu úlohu v európskom segmente kombi a nastavuje nový smer inovácií pre budúce modely.