Výrobky Dorka bags z reklamných nosičov Škoda

20. září 2023

Dobrý trh, jedno z najväčších pouličných podujatí v Bratislave, prinesie 23. septembra ako hlavnú tému druhý život už použitých výrobkov. Nebudú na ňom preto chýbať ani produkty Dorka bags, ktoré sú ušité z už neaktuálnych reklamných nosičov značky Škoda. Bannery, vlajky a stany sa v šikovných rukách ľudí v núdzi premenili na tašky, vrecká či módne doplnky.

› Dobrý trh, jedno z najväčších pouličných podujatí v Bratislave, prinesie 23. septembra ako hlavnú tému druhý život už použitých výrobkov
› Nebudú na ňom preto chýbať ani produkty Dorka bags, ktoré sú ušité z už neaktuálnych reklamných nosičov značky Škoda
› Bannery, vlajky a stany sa v šikovných rukách ľudí v núdzi premenili na tašky, vrecká či módne doplnky
› Staré reklamné nosiče sa tak nielen ekologicky zužitkujú a podporia myšlienku kreatívnej premeny nepotrebných vecí na nové, ale tiež pomôžu rodinám odštartovať novú životnú etapu

Bratislava, 20. septembra 2023 – Použité reklamné nosiče značky Škoda píšu svoj nový príbeh ako módne či praktické doplnky. Bannery, vlajky alebo stany sa tak v súlade s firemnou stratégiou Green Future, ktorá je súčasťou Next Level – Škoda Strategy 2030, v rukách ľudí v náročných životných situáciách premenili na tašky, vrecká prípadne puzdrá na okuliare. S klientmi pracuje nezisková organizácia Dorka, vďaka ktorej môžu títo ľudia nájsť zmysluplnú prácu, pravidelný príjem, ale aj získať sebavedomie a pocit sebarealizácie. V sobotu 23. septembra sa značka aj výrobky predstavia na jednom z najväčších pouličných podujatí v Bratislave, na Dobrom trhu. Okrem pomoci ľuďom v náročných životných situáciách, tak spoločne podporia aj myšlienku upcyklácie, kreatívnej premeny nepotrebných vecí na nové.

Rok 2023 priniesol značke Škoda veľké zmeny. Okrem premiéry viacerých nových modelov totiž prišla aj s novou komunikačnou stratégiou, logom, korporátnou identitou či vizuálnymi prvkami. Tie so sebou priniesli aj otázku, ako využiť reklamné nosiče s predchádzajúcim logom. Takto sa zrodil v spolupráci s nadáciou DEDO projekt Škoda #UpCycling, vďaka ktorému píšu nepotrebné reklamné predmety Škoda nový príbeh s dôrazom na pomoc planéte a ľuďom v núdzi.

Nadácia DEDO prináša na Slovensko sociálne inovácie a pracuje s ľuďmi v náročných životných situáciách už viac ako 26 rokov. Prostredníctvom poskytovania bývania so sprevádzaním vytvára sieť organizácií Nadácie DEDO stabilné a bezpečné prostredie, domov, rodinám s deťmi. Na udržanie bývania je nevyhnutné zamestnanie, ktoré je pre nich nielen zdrojom finančných príjmov, ale aj stability, zmysluplnosti či sebavedomia. Ľudia v Dorka Bags takto šijú napríklad z použitých reklamných bannerov tašky a iné fashion doplnky.

Teraz sa tieto originálne výrobky predstavia na Dobrom trhu, ktorý prebehne v Bratislave v sobotu 23. septembra 2023 na Panenskej ulici. Výrobky si tak budú môcť návštevníci na podujatí zakúpiť a podporiť tak dobrú vec. K prvým 50 zakúpeným bannerovým taškám alebo vakom Dorka získajú tašku z beachflagu v hodnote 9 € ako bonus.

"Vďaka tejto spolupráci pomáhajú naše neaktuálne reklamné nosiče hneď niekoľkonásobne. Okrem práce, ktorú už urobili, prispejú aj k tomu, aby mohli ľudia v ťažkej životnej situácii naštartovať ďalšiu etapu svojho života. Zároveň životný cyklus bannerov, stanov či vlajok pokračuje, vďaka čomu sme mohli prispieť k znižovaniu množstva odpadu pri rebrandingu našej značky," hovorí Roman Rajtár, vedúci marketingu spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Pod rukami šikovných krajčírok sa takto zrodili nákupné tašky z tzv. beachflagov, tašky z bannerov, stany sa premenili na vrecká na športové potreby a brány na pevné veľké tašky. Svoje uplatnenie našli nielen v každodennom použití, Škoda využívala vrecká na materiály pre účastníkov cyklistických pretekov. A už čoskoro si ďalšie tašky nájdu svojich nových majiteľov.

"Takmer celú plochu vyčisteného bannera dokážeme narezať na použiteľné časti a bez odpadu ich využiť na výrobu tela tašky. Narezané kusy tkaniny zošívame ručne, pričom tvar aj dizajn tašky sme prispôsobili tomu, aby dokázala odolať každodennému používaniu. Za originálnym a kvalitným výrobkom však treba v prvom rade vidieť príbeh a budúcnosť, ktorú vďaka nemu majú naše ženy optimistickejšiu," uzatvára Jana Krajkovičová z neziskovej organizácie Dorka.