Značka Škoda na Slovensku v marci opäť potvrdila pozíciu lídra s 20,06% trhovým podielom. Slovenskému importérovi sa tak darí plniť stanovené ciele zvýšených dodávok vozidiel, v medziročnom porovnaní totiž značka vyrástla o 32,3 %.
Značka Škoda na Slovensku v marci opäť potvrdila pozíciu lídra s 20,06% trhovým podielom. Slovenskému importérovi sa tak darí plniť stanovené ciele zvýšených dodávok vozidiel, v medziročnom porovnaní totiž značka vyrástla o 32,3 %.
› Značka Škoda je na Slovensku konštantným lídrom, v marci dosiahla trhový podiel 20,06 %
› Importu sa darí plniť sľub o zvýšených dodávkach vozidiel, medziročne bolo doručených o 32,3 % vozidiel viac
› Každé piate dodané nové vozidlo v marci nieslo logo značky Škoda
Bratislava, 17. apríla 2023 – Značka Škoda na Slovensku v marci opäť potvrdila pozíciu lídra s 20,06% trhovým podielom. Celkovo tak zákazníkom dodala 1 776 vozidiel a kumulatívne od začiatku roka až 4 235 vozidiel. Slovenskému importérovi sa tak darí plniť stanovené ciele zvýšených dodávok vozidiel, v medziročnom porovnaní totiž značka vyrástla o 32,3 %.
„Aj napriek neustále pretrvávajúcej volatilnej výrobnej situácii na trhu sa nám darí zvyšovať dodávky nových vozidiel našim zákazníkom. Medziročne sme rástli o tretinu, čím sme sa dostali na úroveň dodávok z predkrízového roka 2019 a o tento malý-veľký úspech sa pričinila aj atraktívna ponuka našich modelov z výročnej edície 30 edition,“ uviedol Jan Procházka, vedúci predaja spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko a dodal: „V najbližšom období budeme ďalej intenzívne pracovať na tom, aby sme zvyšovali dodávky nových vozidiel a uspokojili tak ešte väčšie množstvo zákazníkov, ktorí sú stále ochotní počkať si na svoje vozidlo Škoda.“
Najpopulárnejšou voľbou Octavia
Počet 1 776 vozidiel dodaných v kategórii M1 v marci predstavuje 20,06-percentný podiel, čím značka Škoda opäť potvrdila pozíciu trhového lídra. Za prvý kvartál slovenské zastúpenie automobilky dodalo až 4 235 vozidiel (opäť trhový líder), čo je v porovnaní s minuloročným prvým kvartálom nárast o 32,3 %. Najžiadanejším modelom na slovenskom automobilovom trhu bola v marci Škoda Octavia (436 dodaných vozidiel), no darilo sa aj stáliciam ako Scala, Fabia či SUV modelom Kamiq, Karoq a Kodiaq.
Darí sa aj v oblasti elektromobility
Okrem tradičných modelov eviduje slovenské zastúpenie automobilky zvýšený záujem aj o elektrické modely. Svedčí o tom i fakt, že plne elektrické SUV Škoda Enyaq iV je na Slovensku dlhodobo medzi najpredávanejšími elektromobilmi. Za prvé tri mesiace roka 2023 sa predalo celkovo 44 vozidiel z rodiny Enyaq iV, no tým snaha značky o zatraktívnenie elektromobility na Slovensku nekončí. V roku 2022 odštartovala spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko projekt „elektrodovolenka“ inštaláciou nabíjacích bodov v obľúbených slovenských ubytovacích zariadeniach, vďaka ktorému si svoj elektromobil nabijete aj na odľahlejších miestach Slovenska.
Škoda zároveň záujemcom o bezemisnú jazdu ponúka jednotné riešenie – kartu Powerpass, ktorá združuje prístup k takmer 450 tisícom nabíjacím bodom po celej Európe, z ktorých je viac ako 1 200 na Slovensku, a to vrátane nabíjacích staníc IONITY.
Škoda zároveň na Slovensku zatraktívnila Enyaq iV päťročným servisným balíkom zdarma bez obmedzenia kilometrov, vďaka čomu majitelia modelu neriešia náklady za servis počas prvých piatich rokov.
Počty dodaných vozidiel – január až marec 2023:
Enyaq iV | 44 ks |
Fabia 4 | 611 ks |
Fabia 3 Combi | 80 ks |
Kamiq | 740 ks |
Karoq | 551 ks |
Kodiaq | 390 ks |
Octavia 4 | 342 ks |
Octavia 4 Combi | 478 ks |
Scala | 713 ks |
Superb 3 | 139 ks |
Superb 3 Combi | 147 ks |