Škoda Octavia: Modernizácia najpredávanejšieho modelu

14. února 2024

Škoda Auto modernizuje liftback a kombi svojho ikonického modelu Octavia. S viac ako 7 miliónmi predaných vozidiel ide s jasným odstupom o najpredávanejší model značky Škoda. Jeho štvrtá moderná generácia teraz dostala osviežený vzhľad, ktorý zahŕňa prepracovanú masku chladiča a Matrix-LED predné svetlomety druhej generácie. Zákazníci majú k dispozícii ešte bohatšiu štandardnú výbavu.

› Jemné úpravy dizajnu karosérie a nové Matrix-LED predné svetlomety druhej generácie
› Deväť dizajnov interiéru, infotainment s 13″ obrazovkou a ďalšie udržateľné materiály
› Štyri benzínové a dva naftové motory, výkon až 195 kW (265 k) a mild-hybridné varianty
› Nové bezpečnostné a asistenčné systémy pre ešte vyššiu úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti
› Škoda Octavia Sportline a Škoda Octavia RS posúvajú športový odkaz vrcholného modelu na novú úroveň

Bratislava, 14. februára 2024 - Škoda Auto modernizuje liftback a kombi svojho ikonického modelu Octavia. S viac ako 7 miliónmi predaných vozidiel ide s jasným odstupom o najpredávanejší model značky Škoda. Jeho štvrtá moderná generácia teraz dostala osviežený vzhľad, ktorý zahŕňa prepracovanú masku chladiča a Matrix-LED predné svetlomety druhej generácie. Zákazníci majú k dispozícii ešte bohatšiu štandardnú výbavu, ako je 10″ virtuálny kokpit mini alebo dvojzónová automatická klimatizácia Climatronic. Okrem toho sa zvýšil podiel udržateľných materiálov v interiéri. Ďalšie bezpečnostné a asistenčné systémy zvyšujú aktívnu a pasívnu bezpečnosť. 

Klaus Zellmer, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, hovorí: „Naši zákazníci od modelu Octavia právom očakávajú veľa a táto modernizácia posúva náš najpredávanejší model na vyššiu úroveň. Vďaka inováciám, ako je úplne prepracovaný infotainment systém, nové bezpečnostné systémy, väčšie využitie udržateľných materiálov a výkonnejšie predné svetlomety, ešte lepšie vyhovie našim zákazníkom. Som presvedčený, že naša najnovšia Octavia prekvapí a poteší všetkých a potvrdí svoj status nášho najobľúbenejšieho vozidla.“

Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto zodpovedný za oblasť predaja a marketingu, hovorí: „Octavia je pilierom značky Škoda. Celkom bolo predaných viac ako 7,15 miliónov vozidiel v štyroch novodobých generáciách a modernizovaná Octavia bude v tejto úspešnej histórii pokračovať. Vďaka vylepšenej prednej časti vozidla, novým asistenčným systémom a modernému infotainmentu, po prvýkrát vrátane 13″ centrálneho displeja, si náš modernizovaný najpredávanejší automobil udrží pozíciu jedného z najúspešnejších modelov v Európe. Som presvedčený, že bude aj naďalej ohromovať našich zákazníkov svojou všestrannosťou, atraktívnym dizajnom a vynikajúcim pomerom ceny a úžitkovej hodnoty.”

Nový impulz pre ikonický model značky Škoda

Štvrtá novodobá generácia modelu Octavia vstupuje do svojej ďalšej výrobnej fázy s novým impulzom. Súčasťou modernizácie je inovovaný vzhľad s novým predným a zadným nárazníkom a prepracovanou maskou chladiča. Novinkou sú aj Matrix-LED predné svetlomety druhej generácie, nové Top LED zadné svetlá s animovanými ukazovateľmi smeru a niekoľko nových dizajnov kolies z ľahkej zliatiny. Nová ponuková štruktúra zahŕňa výbavové stupne Essence, Selection, Top Selection, Sportline a RS spoločne s deviatimi rôznymi variantmi interiérov.

Okrem nových a udržateľných materiálov použitých na sedadlách, palubnej doske a výplniach dverí je teraz štandardom 10″ virtuálny kokpit mini. Známy 10″ virtuálny kokpit s viacerými funkciami, predstavený pri uvedení štvrtej generácie modelu Octavia na trh, zostáva v ponuke aj naďalej. Prvýkrát je pri modeli Octavia na prianie k dispozícii infotainment s 13″ displejom. Do hlasovej asistentky Laury bude štandardne integrovaný chatbot ChatGPT založený na umelej inteligencii. Integrácia ChatGPT do hlasovej asistentky Laury prináša množstvo nových možností, ktoré ďaleko presahujú doterajšiu úroveň hlasových povelov. Premiéru vo vozidle Octavia majú aj novinky v podobe uloženého parkovacieho manévru a parkovania na diaľku. Ponuku motorov tvoria dva benzínové motory 1,5 TSI, na prianie dostupné s mild-hybridnou technológiou, dva benzínové motory 2,0 TSI so zvýšeným výkonom a dva naftové motory, celkovo s výkonmi od 85 kW (115 k) do 195 kW (265 k).

Okrem toho Škoda Auto ďalej rozšírila svoje rozsiahle portfólio prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Nové rozpoznanie únavy a pozornosti vodiča teraz využíva širokú škálu informácií a parametrov na vyhodnotenie správania vodiča. Modernizovaná Octavia taktiež ponúka až 10 airbagov.

Najpredávanejšie vozidlo značky Škoda a jeho úspešný príbeh

Novodobá Škoda Octavia je od zahájenia výroby pred 27 rokmi v roku 1996 základným modelom českej automobilky a obľúbeným vozidlom širokého spektra zákazníkov. Jej štyri doterajšie moderné generácie si vďaka svojej priestrannosti, najmodernejším technológiám, vynikajúcej úrovni bezpečnosti a skvelému pomeru ceny a úžitkovej hodnoty získali na viac ako 60 trhoch vyše sedem miliónov zákazníkov. Octavia je vysoko oceňovaná aj medzinárodnými automobilovými médiami. Štvrtá generácia sa napríklad stala finalistom ankety Európske auto roku 2021 a v rovnakom roku vyhrala titul Auto roka vo Švajčiarsku.

Exteriér: Jemné úpravy karosérie a vylepšený vzhľad predných svetlometov

› Nový dizajn predného a zadného nárazníka a prepracovaná maska chladiča
› Matrix-LED predné svetlomety druhej generácie s pokročilejšími funkciami
› Logá a nápisy korešpondujú s novou firemnou identitou značky Škoda, nové kolesá z ľahkej zliatiny

Bratislava, 14. februára 2024 – Nový predný a zadný nárazník s prepracovanou maskou chladiča dodávajú modernizovanému modelu Octavia svieži vzhľad. Vyspelé Matrix-LED predné svetlomety druhej generácie s 36 individuálnymi svetelnými segmentmi zaisťujú ešte lepšie osvetlenie cesty pred vozidlom, ako u prvej generácie a zároveň účinne chránia vodiča protiidúcich vozidiel pred oslnením. 

Johannes Neft, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť Technického vývoja, hovorí: „V spoločnosti Škoda Auto neustále zavádzame vylepšenia, ktoré prinášajú pridanú hodnotu a úžitok našim zákazníkom. Príkladom sú naše Matrix-LED predné svetlomety druhej generácie so zvýšeným svetelným výkonom. Vďaka pokročilej modernej technológii zaisťujú tiež ešte lepšie selektívne tienenie protiidúcich vozidiel, osôb a objektov tak, aby neboli oslnené. Veľmi tak prispievajú k zvýšeniu aktívnej bezpečnosti. Octavia je tiež prvýkrát k dispozícii s užívateľsky ešte prívetivejším infotainmentom s 13″ displejom.“

Nový predný a zadný nárazník a o niečo dlhšia karoséria

Logo Škoda a nápisy na piatych dverách nového modelu Octavia zodpovedajú novej firemnej identite značky Škoda. Verzie liftback a kombi sú k dispozícii vo výbavových stupňoch Essence, Selection, Top Selection, Sportline a RS. Najpredávanejší model značky Škoda má teraz nový predný a zadný nárazník, vďaka ktorým sa dĺžka oboch karosárskych verzií predĺžila o deväť milimetrov na 4 698 mm. Nový dizajn má spodný otvor na prívod chladiaceho vzduchu na prednom nárazníku, vzduchové kanály a prechody do podbehov predných kolies na prednom nárazníku, ktoré vozidlu prepožičiavajú dynamickejší vzhľad. Dizajnéri navyše upravili bočné strany masky chladiča tak, aby zodpovedali výške nových svetlometov.

Vylepšené a progresívnejšie predné svetlomety a zadné svetlá pre lepšiu viditeľnosť a bezpečnosť

Základné predné svetlomety teraz štandardne využívajú LED technológiu na všetky funkcie. Matrix-LED predné svetlomety druhej generácie sú k dispozícii pre výbavové stupne Selection a Sportline. Pri modeli Octavia RS, Top Selection sú Matrix-LED predné svetlomety súčasťou štandardnej výbavy. Vytvárajú nový svetelný podpis a obsahujú dva LED moduly, ktorých vzhľad je umocnený novým modro sfarbeným detailom, ktorý zdôrazňuje kontúry svetlometov a vyzerá ako farebné krištáľové sklo. Vonkajší Bi-LED modul slúži pre stretávacie a diaľkové svetlá. Vnútorný Matrix modul má 36 jednotlivých svetelných segmentov v dvoch radoch, čo je o 12 viac ako pri súčasnom modeli. Priestor pred vozidlom je vďaka tomu lepšie osvetlený a vodiči protiidúcich vozidiel sú pri zapnutých diaľkových svetlách ešte lepšie chránení pred oslnením. Hmlové svetlá boli nahradené funkciou svetla do zlého počasia, ktorá optimálne prispôsobuje svetelný výkon aktuálnym svetelným podmienkam. LED zadné svetlá, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy, sú k dispozícii v dvoch verziách. Top LED zadné svetlá majú navyše animovanú funkciu Coming/Leaving Home a animované ukazovatele smeru, ktoré spolu s horným segmentom zadných svetiel v tvare písmena C zasahujú do piatych dverí.

Interiér: Vylepšená výbava infotainmentu a ďalšie udržateľné materiály

› Nová ponuková štruktúra s deviatimi prevedeniami dizajnu interiéru
› 10" virtuálny kokpit mini, chatbot ChatGPT založený na umelej inteligencii a dvojzónová automatická klimatizácia Climatronic v štandardnej výbave, 13" displej infotainmentu je vo vozidle Octavia prvýkrát k dispozícii na želanie
› Recyklované látky a prvýkrát v modeli Octavia ekologicky spracovaná koža

Bratislava, 14. februára 2024 – Modernizovaná Octavia ponúka deväť variantov interiéru, ktoré sa vyznačujú vyšším podielom využitia udržateľných materiálov. Prvýkrát je Octavia k dispozícii s 13" centrálnym displejom infotainmentu. USB-C konektory majú nový výkon 45 wattov a ponúka tak trikrát väčší nabíjací výkon ako predtým. Vylepšený bezkľúčový systém KESSY umožňuje ešte pohodlnejšie odomykanie a zamykanie vozidla. Do hlasovej asistentky Laury bude neskôr štandardne integrovaný chatbot ChatGPT založený na umelej inteligencii.

 

Karsten Schnake, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť Nákupu, hovorí: „S modernizovaným modelom Octavia pokračujeme v úsilí o ešte väčšiu udržateľnosť nášho najpredávanejšieho vozidla. To sa odráža v použití recyklovaných látok a ekologicky spracovanej kože, ktoré budú teraz prvýkrát k dispozícii v našom najobľúbenejšom modeli. Naše tradičné Simply Clever prvky, škrabka na ľad a dáždnik, sú po novom vyrobené z recyklovaných materiálov.“

Integrácia ChatGPT, nové displeje a bohatšia výbava

Modernizovaná Octavia má ešte bohatšiu štandardnú výbavu, vrátane voľne stojaceho centrálneho 10" infotainmentu a 10" virtuálneho kokpitu mini. Prvýkrát v tomto modelovom rade je na želanie k dispozícii aj infotainment s 13" displejom. Do hlasovej asistentky Laury bude štandardne integrovaný chatbot ChatGPT založený na umelej inteligencii. Integrácia ChatGPT do hlasovej asistentky Laury prináša rad nových možností, ktoré ďaleko presahujú doterajšiu úroveň hlasových povelov.

Dvojzónová automatická klimatizácia Climatronic je teraz súčasťou štandardnej výbavy všetkých modelov. Od výbavového stupňa Selection je v interiéri k dispozícii 15-wattové bezdrôtové rýchlonabíjanie chytrých telefónov s aktívnym chladením. USB-C konektory majú teraz výkon 45 wattov a ponúkajú tak trikrát vyšší nabíjací výkon ako predtým. Prvýkrát sa vo vozidle Octavia objavuje nová funkcia bezkľúčového systému KESSY, ktorá automaticky odomkne alebo zamkne vozidlo, akonáhle vodič s kľúčom v ruke vstúpi alebo opustí priestor do vzdialenosti 1,5 metra od vozidla.

Nové čalúnenie a dekoračné lišty

Interiér modernizovaného modelu Škoda Octavia je vybavený novým čalúnením, dekoračnými lištami a výplňami dverí. Ponuková štruktúra zahŕňa výbavové stupne Essence, Selection, Top Selection, Sportline a RS a deväť variantov interiéru. V niektorých z nich sú použité udržateľné materiály. Príkladom sú recyklované látky v interiéroch Lodge a Sportline alebo udržateľne spracovaná koža v interiéri Suite. Perforovaná koža interiéru Suite je k dispozícii v čiernej alebo hnedej farbe, čo je pre model Octavia vôbec prvýkrát. Na jej činenie sa používajú udržateľné materiály, vrátane šupiek z kávových zŕn, ktoré nahrádzajú tradičné chemikálie. Top ergonomické predné sedadlá tohto interiéru majú navyše certifikáciu AGR (Kampaň pre zdravý chrbát) a ventilačnú a masážnu funkciu. Ďalšou premiérou pre model Octavia sú v interiéri a na volante použité ozdobné lišty v jedinečnom odtieni Dark Chrome. Volant má nové logo Škoda.

 

Nové Simply Clever prvky

Modernizovaná Octavia prináša aj nové Simply Clever prvky. Na prianie môže byť Octavia Combi vybavená automatickým odistením roletového krytu, ktorý uľahčuje prístup do batožinového priestoru. Svoju premiéru má aj špeciálna odkladacia schránka na stredovom tuneli, kam si môžu cestujúci na zadných sedadlách odložiť tašku, kelímok alebo fľašu. Multifunkčné vrecko v batožinovom priestore má teraz dva variabilné háčiky. Držiak tabletu na zadnej strane predných sedadiel je teraz k dispozícii aj pre športové sedadlá. Škrabka na ľad vo veku palivovej nádrže alebo dáždnik v odkladacej priehradke predných dverách sú teraz vyrobené z udržateľných materiálov.

Pohonné jednotky: Štyri benzínové, dva naftové motory a mild-hybridné varianty

› Dve verzie benzínového motora 1,5 TSI s voliteľnou mild-hybridnou technológiou a automatickou prevodovkou DSG
› Vyšší výkon dvoch motorov 2,0 TSI
› Výkonové spektrum siaha od 85 kW (115 k) do 195 kW (265 k), jedna verzia s pohonom všetkých kolies

Bratislava, 14. februára 2024 - Škoda Octavia je k dispozícii s radom vyspelých štvorvalcových motorov - štyrmi benzínovými a dvoma naftovými motormi s výkonmi od 85 kW (115 k) až po 195 kW (265 k) pri modeli Octavia RS. Motor 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 k) bude uvedený na trh neskôr a bude štandardne dodávaný s pohonom všetkých kolies.

Mild-hybridná verzia pre ešte vyššiu účinnosť

Ponuka pohonných jednotiek modernizovaného modelu Octavia začína benzínovým motorom 1,5 TSI s výkonom 85 kW (115 k) a naftovým motorom 2,0 TDI s výkonom 85 kW (115 k). Oba motory sa spájajú s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Základný benzínový motor je rovnako ako verzia 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) k dispozícii s mild-hybridnou technológiou v spojení s automatickou prevodovkou DSG. Mild-hybridná technológia využíva na ukladanie energie do 48V lítium-iónovej batérie kvapalinou chladený 48V štartér-generátor poháňaný remeňom. Táto energia získaná pri rekuperácii môže pomôcť spaľovaciemu motoru elektrickým boostom alebo umožniť modelu Octavia plachtiť s úplne vypnutým motorom. Oba motory 1,5 TSI sú vybavené systémom automatického odpájania valcov ACT+, ktorý pri nízkej záťaži automaticky odpája dva valce a tým ďalej znižuje spotrebu. Turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek má vynikajúcu tepelnú účinnosť.

Až o 15 kW (20 k) vyšší výkon pri motoroch 2,0 TSI

U oboch motorov 2,0 TSI dosahuje tlak vstrekovania paliva 350 barov a disponujú premenným zdvihom ventilov. K zvýšeniu výkonu prispieva vylepšené sanie vzduchu a optimalizácia trenia. Variant s výkonom 150 kW (204 k) so štandardným pohonom všetkých kolies pracuje v Budackovom cykle so zvýšeným kompresným pomerom 12,2:1 a je o 10 kW (14 k) výkonnejší ako jej predchodca. Vrcholný benzínový motor modelu Octavia RS má nový výkon 195 kW (265 k), teda o 15 kW (20 k) viac ako predtým.

Naftové motory s úpravou výfukových plynov pomocou procesu Twin Dosing

U oboch motorov 2,0 TDI kľukový hriadeľ s oceľovými piestami účinne znižuje tepelné straty a zároveň zvyšuje rýchlosť spaľovania. Vstrekovací tlak činí 2 200 barov, turbodúchadlo využíva variabilnú geometriu lopatiek, ktorá zaisťuje optimálny plniaci tlak v širokom spektre otáčok a vďaka tomu má motor plynulejšiu charakteristiku výkonovej krivky. Vďaka optimalizácii systému úpravy výfukových plynov umiestnenému v blízkosti motora vypúšťa oba motory menej oxidov dusíka (NOx). Počas takzvaného procesu Twin Dosing dochádza k vstrekovaniu AdBlue pred dvoma SCR katalyzátormi, ktoré sú radené za sebou.

Bezpečnosť: Nové bezpečnostné a asistenčné systémy pre ešte účinnejšiu ochranu

› Nové rozpoznanie únavy a pozornosti vodiča spoľahlivejšie monitoruje správanie vodiča
› Automatické parkovanie a parkovanie na diaľku zvyšujú pohodlie
› Až desať airbagov pre väčšiu bezpečnosť posádky

Bratislava, 14. februára 2024 - Škoda Auto v modernizovanej verzii modelu Octavia ďalej vylepšila vysokú úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Nové rozpoznanie únavy a pozornosti vodiča využíva inovatívny algoritmus pre ešte presnejšie vyhodnocovanie správania vodiča. Modernizovaná Octavia ponúka až desať airbagov. K dispozícii sú aj ďalšie asistenčné systémy, ktoré posúvajú komfort vodiča na novú úroveň.

 

Inovatívny algoritmus vyhodnocuje správanie vodiča

V modernizovanom modeli Octavia je predchádzajúci asistent rozpoznania únavy vodiča rozšírený o rozpoznanie pozornosti vodiča, ktoré je už nasadené v úplne nových modeloch Superb a Kodiaq. Nový systém sleduje správanie sa vodiča a vyhodnocuje mieru jeho možnej únavy. Zatiaľ čo asistent rozpoznania únavy vodiča vyhodnocoval predovšetkým údaje z elektromechanického posilňovača riadenia, nová verzia pristupuje k informáciám z rôznych riadiacich systémov vozidla, vrátane udržiavania jazdného pruhu. Využíva inovatívny algoritmus na rozpoznanie krátkodobej nepozornosti (rozptýlenie) a dlhodobej nepozornosti (únavy). Nový systém detekuje odchýlky od normálneho spôsobu riadenia pri rýchlostiach nad 65 km/h. Priebežne vyhodnocuje správanie sa vodiča a vyvodzuje závery o jeho spôsobilosti pokračovať v jazde. Pokiaľ systém zistí, že je vodič unavený, aktivuje vo virtuálnom kokpite akustické a vizuálne varovanie v troch stupňoch: odporúčajúce, výstražné a stupňujúce.

 

Pohodlné a bezpečné parkovanie

Nová verzia automatického parkovania, ktorá je k dispozícii iba s automatickou prevodovkou, dokáže vozidlo Octavia úplne samostatne zaparkovať do priečnych aj pozdĺžnych parkovacích miest, pričom z pozdĺžnych dokáže tiež vyjsť. Okrem riadenia, rovnako ako v iných modeloch Škoda, teraz ovláda aj brzdenie, rýchlosť vozidla a smer jazdy vpred alebo vzad. Vozidlo tiež automaticky zastaví, ak systém rozpozná prekážku. Nebude chýbať ani funkcia uloženého parkovacieho manévru, ktorá je dobre známa z vozidiel vyšších tried alebo modelu Škoda Enyaq. Avšak funkcia parkovania na diaľku, ktorá bude dostupná iba s automatickou prevodovkou, ponúkne ešte viac. Umožní vodičovi ovládať manévre automatického parkovania, zatiaľ čo používateľ stojí mimo vozidla a ovláda ho na diaľku pomocou aplikácie MyŠkoda. Vozidlo a chytrý telefón spolu komunikujú prostredníctvom Bluetooth, pokiaľ sa vodič nachádza vo vzdialenosti do štyroch metrov od vozidla Octavia. Stačí, keď v aplikácii zvolí typ parkovacieho manévru a smer, ktorým chce z parkovacieho miesta vyjsť. Maximálna rýchlosť počas parkovacieho manévru je 9,5 km/h.

 

Vysoká úroveň pasívnej bezpečnosti

Škoda Octavia patrí k najbezpečnejším vozidlám vo svojej triede. V roku 2022 úspešne zopakovala svoje päťhviezdičkové hodnotenie v referenčnom teste bezpečnosti vozidiel organizácie Euro NCAP, a to aj v nových, prísnejších testovacích podmienkach. Od leta 2022 chráni cestujúcich vo vozidle v prípade nehody až desať airbagov. Súčasťou štandardnej výbavy sú centrálny stredový airbag medzi vodičom a spolujazdcom a kolenný airbag vodiča, ďalej airbag vodiča a spolujazdca a tiež hlavové a bočné airbagy vpredu. Tie je možné prípadne doplniť o zadné bočné airbagy.


Škoda Octavia Sportline: Ešte dynamickejší vzhľad a takmer všetky pohonné jednotky

› Špecifický interiér s recyklovanou šedou látkou, šedým prešívaním a umelou kožou
› K dispozícii budú štyri motorizácie: tri benzínové a jedna naftová

Bratislava, 14. februára 2024 – Škoda Octavia Sportline s výraznými dynamickými dizajnovými prvkami bude k dispozícii s jedným naftovým a tromi benzínovými motormi. Športový podvozok a progresívne riadenie sú súčasťou štandardnej výbavy.

Veľa čiernych dizajnových prvkov

Zákazníci, ktorí chcú vozidlo Octavia so športovým nádychom, si nemusia vyberať iba vrcholný model RS. Vo verzii Sportline kombinuje automobilka Škoda športové dizajnové prvky s ďalšími pohonnými jednotkami radu Octavia: 1,5 TSI s výkonmi 85 kW (115 k) a 110 kW (150 k), 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 k) a pohonom všetkých kolies a naftovým motorom 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k). Súčasťou štandardnej výbavy Sportline je aj športový podvozok znížený o 15 mm a progresívne riadenie. Rámik masky chladiča, lišty okolo bočných okien a kryty vonkajších spätných zrkadiel sú pri modeli Octavia Sportline lakované čiernou metalickou farbou. Zadné bočné okná a sklo piatych dverí majú vyšší stupeň zatmavenia. Prídavné prvky na prednom nárazníku, spojler na piatych dverách pri karosárskej verzii liftback a strešný spojler verzie kombi sú taktiež lakované čiernou metalickou farbou, rovnako ako difúzor zadného nárazníka. Top LED zadné svetlá s animovanými ukazovateľmi smeru a animovanou funkciou Coming/Leaving Home sú súčasťou štandardnej výbavy. Súčasťou štandardnej výbavy modelu Octavia Sportline sú aj nové čierne 17" brúsené aerodynamické kolesá Slagard. Na prianie sú k dispozícii 18" aerodynamické kolesá Vega a 19" kolesá Draconis určené výhradne pre Sportline. Predné blatníky zdobia plakety Sportline v novom dizajne. Nové logo Škoda na kapote a nápis Škoda na piatych dverách sú čierne. Nápisy premietané na zem z predných dverí odrážajú novú firemnú identitu značky Škoda. Čierne sú tiež ozdobné prahové lišty.

Špecifický interiér Sportline s recyklovanou látkou

Aj interiér modelu Octavia Sportline má športový nádych. Príkladom je trojramenný športový multifunkčný kožený volant, kryty pedálov z ušľachtilej ocele a dekoračná lišta imitujúca karbón na prístrojovej doske a v lesklej čiernej farbe na dverách. Interiér Sportline zahŕňa športové sedadlá čalúnené šedou recyklovanou látkou v kombinácii s umelou kožou. Umelá koža je použitá aj na obloženie dverí a v dizajnovej časti prístrojovej dosky, ktorú dopĺňajú dva rady šedého prešívania.

Škoda Octavia RS: Vrcholný športový model

 › Exkluzívny motor 2,0 TSI s výkonom 195 kW (265 k) a športové kolesá z ľahkej zliatiny
› Medzi typické znaky vozidla RS patria lesklé čierne detaily karosérie a červený reflexný pruh na zadnej časti
› Dve varianty interiéru na výber, Matrix-LED predné svetlomety súčasťou štandardnej výbavy

Bratislava, 14. februára 2024 - Legendárna skratka RS označuje od roku 2000 najšportovejšiu verziu modelu Octavia. Okrem tradičných lesklo čiernych detailov a exkluzívneho motora 2,0 TSI, ktorý má nový výkon 195 kW (265 k), je Octavia RS štandardne vybavená aj Matrix-LED prednými svetlometmi. Športovo ladený čierny interiér RS je k dispozícii v špecifických variantoch.

Výkonnejší motor a znížený športový podvozok

Modernizovaná Škoda Octavia RS je dodávaná výhradne s motorom 2,0 TSI s výkonom 195 kW (265 k), čo je o 15 kW viac ako u predchádzajúceho modelu. Motor poskytuje krútiaci moment 370 Nm a spája sa vždy so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Preplňovaný štvorvalec je nielen výkonný, ale aj efektívny, a to vďaka použitiu Budackovho cyklu. Športový podvozok znížený o 15 milimetrov zaisťuje spolu s progresívnym riadením a elektrohydraulickou uzávierkou diferenciálu VAQ vynikajúcu trakciu a skvelé jazdné vlastnosti v každej situácii. Octavia RS je novo vybavená originálnym športovým výfukovým systémom s čiernymi koncovkami výfuku. Výkonný zvuk tohto modelu podporuje nový softvér motora, ktorý zvyšuje otáčky motora pri rozjazde a prináša ešte väčší pôžitok z jazdy v športovom režime. 

Matrix-LED predné svetlomety súčasťou štandardnej výbavy, exkluzívne dizajny kolies RS

Športový vzhľad vozidla podčiarkuje mnoho dizajnových prvkov charakteristických pre model RS. Rámik masky chladiča, lišty okolo bočných okien, kryty vonkajších spätných zrkadiel a strešné lyžiny modelu Octavia Combi RS sú vyvedené v lesklej čiernej farbe. Čierne detaily sa nachádzajú aj na prednom nárazníku, ktorý má veľmi športový vzhľad a je lakovaný v rovnakej farbe ako bočné prahy. Čierny je tiež difúzor na zadnom nárazníku. Typickým prvkom je aj zadný nárazník s červeným reflexným pruhom, ktorý sa tiahne po celej šírke vozidla. Zadné bočné okná a sklo piatych dverí majú vyšší stupeň zatmavenia. Čierne 18" aerodynamicky optimalizované kolesá z ľahkej zliatiny Comet a nové 19" brúsené kolesá z ľahkej zliatiny Elias v striebornej alebo antracitovej farbe sú určené výhradne pre model Octavia RS. Model RS je štandardne vybavený Matrix-LED prednými svetlometmi. Nechýbajú ani Top LED zadné svetlá s animovanými ukazovateľmi smeru a animovanou funkciou Coming/Leaving Home. Okrem toho má Octavia RS nový dizajn loga RS, ktoré sa nachádza na karosérii aj v interiéri.

Čierny športový interiér a 13“ infotainment v základnej výbave

Interiéru vozidla Škoda Octavia RS dominuje čierna športová farba. 13" infotainment je súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako automatické odistenie roletového krytu vo verzii Combi. Nová ponuková štruktúra obsahuje dva špecifické interiéry. Štandardom je interiér so športovými sedadlami s integrovanými opierkami hlavy a novým logom RS, ktoré sú potiahnuté prešívanou látkou s červeným ozdobným prešívaním na sedákoch. Dizajnová časť prístrojovej dosky je potiahnutá neoprénom a má dva rady kontrastného prešívania v červenej farbe. Neoprén v kombinácii s umelou kožou sa nachádza aj v obložení dverí. Dekoračné lišty na dverách majú lesklo čiernu povrchovú úpravu. Prístrojovú dosku zdobí dekoračná lišta imitujúca Štandardom je tiež trojramenný športový multifunkčný kožený volant. Kryty pedálov sú z ušľachtilej ocele.

Na prianie je k dispozícii interiér RS Suite so športovými sedadlami s poťahmi z perforovaného mikrovlákna Suedia a umelej kože. Povrch sedadiel a operadiel navyše zdobí červené kontrastné prešívanie. Súčasťou tohto interiéru sú elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou a možnosťou nastavenia hĺbky sedáka. Nechýba ani elektricky nastaviteľná bedrová opierka a masážne funkcie. Kombináciu mikrovlákna Suedia a umelej kože možno v interiéri RS Suite nájsť aj vo výplniach dverí. Dizajnová časť prístrojovej dosky je potiahnutá mikrovláknom Suedia a dopĺňajú ju dva rady kontrastného prešívania v červenej farbe.

Úspešná história: Ikonický model je srdcom značky Škoda

› Historický predchodca mal premiéru v roku 1959 a zaviedol označenie modelu Octavia
› Novodobý nástupca uvedený na trh v roku 1996 si našiel počas štyroch generácií vyše sedem miliónov zákazníkov na viac ako 60 trhoch
› Najpredávanejší model v siedmich európskych krajinách, najobľúbenejšie kombi v 14 krajinách

Bratislava, 14. februára 2024 – Úspešný príbeh novodobého vozidla Octavia sa začal pred 27 rokmi. Od roku 1996 vyrobila Škoda Auto v štyroch generáciách viac ako sedem miliónov vozidiel svojho najpredávanejšieho modelu. Jeho obľubu u zákazníkov potvrdilo aj množstvo prestížnych medzinárodných ocenení.

 

Pôvodná Octavia: obľúbený model s 360 000 vyrobenými vozidlami

Na jar 1959 začala Škoda Auto v Mladej Boleslavi výrobu svojho ôsmeho povojnového modelu. Odtiaľ pochádzal názov Octavia, pretože latinský výraz „octavia“ znamená ôsma. Bol to aj ôsmy model značky Škoda s vyspelým nezávislým zavesením kolies a posledný, ktorý bol postavený na rámovej konštrukcii s centrálnou nosnou rúrkou. Pôvodná Octavia bola odvodená od obľúbeného modelu Škoda 440, ale mala modernú prednú nápravu s vinutými pružinami a ďalšie technické a dizajnové inovácie. Pod kapotou bol štvorvalcový motor s objemom 1,1 litra s výkonom 29,4 kW (40 k), ktorý cez štvorstupňovú prevodovku poháňal zadné kolesá. Maximálna rýchlosť bola 110 km/hod. Octavia Super mala motor s objemom 1,2 litra s výkonom 33 kW (45 k). V septembri 1960 bol uvedený na trh model Octavia Combi s horizontálne členenými piatymi dverami. Octavia sa vyrábala do roku 1964, Octavia Combi do roku 1971. Celkovo bolo vyrobených 360 000 vozidiel, z toho viac ako 54 000 tvoril model Octavia Combi.

Prvá novodobá generácia modelu Octavia sa objavila v roku 1996

Uvedenie novodobého modelu Octavia na trh v roku 1996 znamenalo míľnik v histórii značky Škoda. Tento model stelesňoval nový imidž značky a jej ambiciózne plány do budúcnosti. Rýchlo sa stal najpredávanejším vozidlom. S viac ako 7,15 miliónmi predaných kusov v štyroch novodobých generáciách patrí Octavia medzi desať najpredávanejších vozidiel v Európe a je pilierom automobilky Škoda. Jej celkový predaj verzií liftback a kombi z nej robí najpredávanejší model v kompaktnej triede v 27 členských štátoch EÚ spolu s Islandom, Lichtenštajnskom, Nórskom a Švajčiarskom. Octavia Combi je od roku 2016 najobľúbenejším vozidlom kombi v Európe naprieč všetkými segmentmi. Štvrtá generácia je v súčasnosti najpredávanejším vozidlom v siedmich európskych krajinách: v Českej republike, Rakúsku, Bosne a Hercegovine, Maďarsku, Srbsku, na Slovensku a v Slovinsku. Octavia Combi je jednotkou medzi vozidlami kombi v 14 krajinách: v Českej republike, Rakúsku, Bosne a Hercegovine, Estónsku, Maďarsku, Írsku, Taliansku, Lotyšsku, Litve, Luxembursku, Rumunsku, na Slovensku, v Slovinsku a Švajčiarsku. Na najväčšom európskom trhu značky Škoda, v Nemecku, je Octavia už niekoľko rokov najobľúbenejším importovaným vozidlom. Obľúbená je aj u policajných zborov po celom svete. Ako policajné vozidlo sa Octavia využívala alebo stále využíva v Rakúsku, Chorvátsku, Francúzsku, Taliansku, Veľkej Británii, Kosove alebo Maroku.

Ocenenie od medzinárodných automobilových časopisov a ich čitateľov

Škoda Octavia sa dočkala vysokého hodnotenia aj v medzinárodnej motoristickej tlači. Jednotlivé generácie získali v priebehu rokov množstvo ocenení. Súčasná štvrtá generácia získala množstvo trofejí, napríklad prestížne ocenenie Red Dot Award za vynikajúci produktový dizajn v roku 2020, čo je už tretie také ocenenie pre tento modelový rad. V tom istom roku získala Octavia prvé miesto v nemeckom časopise Auto Bild v kategórii osobných vozidiel s pohonom všetkých kolies do 40 000 eur a titul „Najlepšie rodinné vozidlo“ v súťaži Women's World Car of the Year (WWCOTY). V roku 2021 nasledovalo ocenenie „Rodinné vozidlo roka“ britského automobilového časopisu Auto Express. V roku 2023 vyhlásil časopis Auto Bild model Octavia piaty krát v rade „Najlepším firemným vozidlom“ v kategórii kompaktných vozidiel. V ankete Auto roku 2023 britského časopisu What Car? získal najpredávanejší model značky Škoda titul „Najlepšie rodinné vozidlo z hľadiska praktickosti“. Vo februári 2024, zvíťazila Škoda Octavia už jedenásty krát v rade v kategórii kompaktných importovaných vozidiel v čitateľskej ankete „Best Cars“ nemeckého automobilového časopisu Auto Motor und Sport.

Celý text tlačovej mapy vrátane infografík, videí a veľkého množstva fotografií nájdete na Škoda Storyboard-e.