Veľké ocenenie pre ŠKODA AUTO: organizácia European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) vyhlásila plne elektrické SUV ŠKODA ENYAQ iV a štvrtú generáciu vozidla ŠKODA FABIA za najlepšie vozidlá svojej triedy v testovacom roku 2021.
Veľké ocenenie pre ŠKODA AUTO: organizácia European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) vyhlásila plne elektrické SUV ŠKODA ENYAQ iV a štvrtú generáciu vozidla ŠKODA FABIA za najlepšie vozidlá svojej triedy v testovacom roku 2021.
› Dva modely značky ŠKODA sú najbezpečnejšími testovanými vozidlami svojej triedy v roku 2021
› ENYAQ iV a FABIA vynikajú hlavne špičkovými hodnotami v oblasti ochrany cestujúcich
› Od roku 2008 získalo všetkých 14 testovaných modelov značky ŠKODA najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie
Bratislava 5. január 2022 – Veľké ocenenie pre ŠKODA AUTO: organizácia European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) vyhlásila plne elektrické SUV ŠKODA ENYAQ iV a štvrtú generáciu vozidla ŠKODA FABIA za najlepšie vozidlá svojej triedy v testovacom roku 2021. Oba modely sú v daných triedach najbezpečnejšie zo všetkých testovaných vozidiel v minulom roku. So získanými 86 % z celkového možného počtu bodov je ENYAQ iV doposiaľ najbezpečnejším SUV v tomto referenčnom teste bezpečnosti. Nová FABIA dosiahla so svojimi 78 % najlepší výsledok medzi kompaktnými automobilmi testovanými v minulom roku. ŠKODA AUTO je jediná automobilka, ktorá má dve vozidlá označené za najlepšie vo svojej triede pre rok 2021. Od roku 2008 získali všetky nové modely značky ŠKODA najvyššie možné hodnotenie piatich hviezdičiek.
Euro NCAP pravidelne zostavuje zoznam vozidiel, ktoré si počas predchádzajúceho roku najlepšie viedli v referenčných testoch bezpečnosti. Pre rok 2021 sa medzi najlepšie vo svojej triede zaradili hneď dva modely ŠKODA: ENYAQ iV v kategórii SUV a FABIA v kategórii kompaktných vozidiel. ŠKODA sa tak stala jediným výrobcom, ktorý v roku 2021 obsadil prvé miesto v dvoch kategóriách. Vozidlá ENYAQ iV a FABIA sú v poradí 13. a 14. novým modelom značky ŠKODA, ktoré od roku 2008 bez výnimky získali najvyššie hodnotenie piatich hviezdičiek. Už v roku 2014 obdržala tretia generácia vozidla ŠKODA FABIA ocenenie pre najlepšie auto vo svojej triede. Vzhľadom k tomu, že požiadavky sa v testoch Euro NCAP stále sprísňujú, je porovnanie najlepších vozidiel možné len pre kalendárne roky 2020 a 2021. Tým je zaručené, že automobily podliehajú rovnakým testovacím podmienkam.
ŠKODA ENYAQ iV získala v minulom roku v testoch Euro NCAP najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie a celkovo 86 % z celkového možného počtu bodov. Prvé vozidlo značky ŠKODA na báze modulárnej platformy pre elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen dosiahlo v rozsiahlych nárazových a bezpečnostných testoch organizácie Euro NCAP vynikajúce výsledky, a to hlavne v oblasti ochrany cestujúcich. Kombináciou 94% maximálne dosiahnuteľných bodov za ochranu dospelých a 89 % za ochranu detí vo vozidle vytvorilo SUV značky ŠKODA absolútny rekord v hodnotení testov Euro NCAP, ktoré sú od roku 2020 opäť prísnejšie. Tento výsledok bol prekonaný len raz, a to vozidlom vyššej triedy.
Nová ŠKODA FABIA dosiahla v testoch Euro NCAP ďalšie zvýšenie bezpečnosti vďaka prechodu na modulárnu platformu koncernu Volkswagen MQB A0, ktorá okrem iného prvýkrát umožnila využitie siedmich moderných asistenčných systémov. Štvrtá generácia úspešného modelu získala 78 % maximálneho dosiahnuteľného počtu bodov a rovnako ako ENYAQ iV zažiarila hlavne v oblasti ochrany cestujúcich s 85 % možných bodov za ochranu dospelých a okrem toho získala 81 % maximálneho počtu bodov za bezpečnosť detí.
European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je združenie ministerstiev dopravy, automobilových klubov, zväzov poisťovní a výskumných ústavov z ôsmich európskych krajín, ktoré bolo založené v roku 1997. Konzorcium sídli v belgickom meste Leuven. Vykonáva bezpečnostné testy aktuálnych modelov a hodnotí ich aktívnu i pasívnu bezpečnosť, ako aj bezpečnú záchranu a vyslobodenie. V uplynulých rokoch sa testy postupne sprísňovali a v súčasnosti zahŕňajú hneď niekoľko scenárov kolízií. Predtým sa hodnotili len výsledky nárazových testov, dnes sa do výsledkov čoraz výraznejšie premieta aj hodnotenie aktívnych bezpečnostných a asistenčných systémov.