Tohtoročná trofej pretekov Tour de France odráža motívy, ktoré reprezentuje cyklistika: prírodu, ekológiu a čistú energiu
Tohtoročná trofej pretekov Tour de France odráža motívy, ktoré reprezentuje cyklistika: prírodu, ekológiu a čistú energiu
› Tohtoročná trofej pretekov Tour de France odráža motívy, ktoré reprezentuje cyklistika: prírodu, ekológiu a čistú energiu
› Výrazné stvárnenie je inšpirované umením českých výrobcov krištáľového skla
› ŠKODA Design navrhuje poháre pre víťazov Tour de France už od roku 2011
› ŠKODA AUTO je už osemnásty raz partnerom najslávnejších cyklistických pretekov
Bratislava, 14. júla 2021 – Dňa 18. júla prídu účastníci 108. ročníku Tour de France do cieľa na Elyzejských poliach v Paríži a víťazi jednotlivých kategórií svetoznámej cyklistickej klasiky si tu prevezmú trofeje. Už po jedenásty raz v rade je ŠKODA Design zodpovedný za stvárnenie trofejí z českého krištáľu.
Peter Olah, vedúci dizajnu interiéru v spoločnosti ŠKODA AUTO, vysvetľuje: „Trofeje sa už stali skutočným symbolom Tour de France. Tento rok sme sa inšpirovali tvarmi prírody: dekor pripomína steblá trávy či kvetiny vyrastajúce z pohára. Trofeji prepožičiavajú vyslovene prírodný, takmer ženský charakter. Prostredníctvom nášho návrhu sa zaoberáme problematikou, ktorá má pre našu spoločnosť veľký význam a ktorej sa intenzívne venujeme aj v dizajne.“
Šesťdesiat centimetrov vysoké a štyri kilogramy ťažké trofeje sú vyrobené z číreho a zeleného skla a svojimi typickými krištáľovými tvarmi odkazujú na aktuálny dizajnový jazyk modelov značky ŠKODA. Zamestnanci českej sklárne Lasvit, ktorá vyrába krištáľové sklo, premieňajú návrhy spoločnosti ŠKODA AUTO na skutočnosť a tvoria skutočne umelecké diela. Vďaka lomu svetla a hre s tieňom vzniká skutočná krása založená na krížiacich sa líniách. Presný výbrus krištáľu vyžaduje pokojnú ruku a dlhoročnú skúsenosť šikovných brúsičov skla.
108. ročník Tour de France začal 26. júna 2021 pri „Grand Départ“ v Breste. Až pelotón 18. júla dorazí do cieľa na Elyzejských poliach v Paríži, budú mať jazdci za sebou 3 383 kilometrov po Francúzsku a Andorrskom kniežactve. Trasa viedla počas 21 etáp po rovine, kopcoch či strmých horských priesmykoch a mala na programe tiež individuálne časovky.
ŠKODA AUTO je už po osemnásty raz oficiálnym hlavným partnerom a poskytovateľom vozidiel pre túto najväčšiu cyklistickú udalosť na svete. Česká automobilka dáva k dispozícii približne 250 vozidiel pre účely organizátorov a vedenia pretekov Tour de France a sponzoruje zelený dres najlepšieho jazdca v bodovom hodnotení. Ako veliteľské vozidlo a mobilný dispečing („Red Car“) poslúžil riaditeľovi pretekov Tour de France Christianovi Prudhommovi, rovnako ako minulý rok, čisto elektrický model ŠKODA ENYAQ iV, ktorý sa pri niektorých etapách striedal s plug-in hybridným vozidlom ŠKODA SUPERB iV.