› Okuliare s rozšírenou realitou premietajú technikom hologramy technických príručiek a kontrolných zoznamov priamo do ich zorného poľa
› Počas videohovorov zdieľajú servisní technici svoj pohľad na zariadenia s kolegami prostredníctvom okuliarov HoloLens – táto technológia tiež umožňuje školenie personálu na diaľku
› Technológia rozšírenej reality (AR) zjednodušuje procesy údržby, ktoré sú tak efektívnejšie, a minimalizuje potenciálne chyby
Bratislava 11. máj 2021 – ŠKODA AUTO testuje aplikáciu rozšírenej reality pre údržbu strojov, zariadení a výrobných liniek. Okuliare HoloLens pripomínajú holografické obrázky príručiek, kontrolných zoznamov údržby a ďalších dokumentov pred očami užívateľa. Pohľad cez okuliare je možné zdieľať s kolegami počas videohovorov na technických rokovaniach a školeniach.
Miroslav Krupa, vedúci riadenia značky ŠKODA AUTO, vysvetľuje: „V tomto pilotom projekte využívame technológiu rozšírenej reality. Chceme využiť jej potenciál na ďalšie zefektívnenie údržby a servisu našich strojov a zariadení a ešte viac minimalizovať potenciál chýb. Vďaka týmto okuliarom majú technici všetky potrebné informácie priamo pred sebou a môžu sa plne sústrediť na vykonávanú činnosť. Okuliare HoloLens tak uľahčujú našim zamestnancom prácu a zvyšujú bezpečnosť. Tento nástroj umožňuje flexibilne si vymieňať informácie s kolegami v iných lokalitách alebo v rôznych časových pásmach. Okuliare najviac dodávajú každodennej práci atraktívne interaktívne prvky a inšpirujú tak mladých kandidátov k výberu technickej profesie.”
Oddelenie Centrálneho technického servisu ŠKODA AUTO FabLab v rámci aktuálneho pilotného projektu testuje použitie technológie rozšírenej reality pri údržbe systémov. Počas videohovorov môžu technici pomocou okuliarov HoloLens sprostredkovať svoj pohľad na stroj a priamo sa poradiť s kolegami, ktorí nie sú na mieste. Okuliare je možné použiť aj k prenosu technickej dokumentácie a ďalších pracovných materiálov ostatným partnerom.
AR okuliare je možné využiť aj k zobrazeniu hologramov príručiek, kontrolných zoznamov alebo pokynov počas technickej údržby. Potom, čo zamestnanci naskenujú QR kód na príslušnom stroji, uložené dokumenty ich interaktívne prevedú krok za krokom údržbárskymi prácami s fotografiami a videami. Takto majú technici vždy obe ruky voľné. Akonáhle je pracovný krok dokončený, technik ho gestom ruky zaškrtne v holograme. Technológia rozšírenej reality znižuje pravdepodobnosť chýb, umožňuje flexibilnejšie servisné intervaly a urýchľuje údržbu. Ďalšie servisné požiadavky sú hlásené internému systému prostredníctvom prepojenia WLAN. Okuliare HoloLens taktiež výrazne uľahčujú opravy – vďaka videonávodom už nie je potrebné hľadať rozsiahle technické príručky.
Okuliare HoloLens sa skladajú nie len zo skutočných okuliarov, ktoré zviditeľňujú hologramy, ale taktiež z kamery a projektoru. Umožňujú dobré periférne videnie a je možné ich kedykoľvek počas práce otvoriť. Po nastavení virtuálnej prezentácie dopĺňajú pohľad na skutočné prostredie.
ŠKODA AUTO neustále digitalizuje svoje produkty, služby, procesy a výrobu a v oblasti údržby sa chce systematicky spoliehať na rozšírenú realitu. Automobilka považuje digitálnu technológiu za základnú súčasť svojej stratégie a robí tak svoje podnikanie ešte flexibilnejším a efektívnejším.