Pokračujúci rast: Škoda nadväzuje na úspechy z minulého roka a v prvom kvartáli dodala zákazníkom po celom svete 238 600 vozidiel (medziročne +8,2 %), čím potvrdila svoje silné postavenie a obhájila pozíciu štvrtej najpredávanejšej značky v Európe
Pokračujúci rast: Škoda nadväzuje na úspechy z minulého roka a v prvom kvartáli dodala zákazníkom po celom svete 238 600 vozidiel (medziročne +8,2 %), čím potvrdila svoje silné postavenie a obhájila pozíciu štvrtej najpredávanejšej značky v Európe
› Pokračujúci rast: Škoda nadväzuje na úspechy z minulého roka a v prvom kvartáli dodala zákazníkom po celom svete 238 600 vozidiel (medziročne +8,2 %), čím potvrdila svoje silné postavenie a obhájila pozíciu štvrtej najpredávanejšej značky v Európe
› Solídne hospodárske výsledky: Tržby sa ďalej zvýšili na 7,259 miliardy eur (+10,4 %), prevádzkový zisk vzrástol na 546 miliónov eur (+2,1 %), rentabilita tržieb predstavovala 7,5 % a čistý peňažný tok dosiahol 527 miliónov eur (+15,3 %)
› Elektrické vozidlá na vzostupe: Predaj elektromobilov a plug-in hybridov vzrástol o 114 % na 36 900 vozidiel, čím dosiahol historicky najvyšší podiel 15 % na celkových dodávkach
› Ďalšie míľniky internacionalizácie: Škoda posilňuje v Indii, kde dodala 15 000 vozidiel (+89,3 %), a vo Vietname s miestnym partnerom a investorom otvorila nový závod
Bratislava, 2. mája 2025 – Škoda Auto stavia na úspechu z minulého roka a v prvom kvartáli roka 2025 dosiahla solídne výsledky: celosvetové dodávky zákazníkom dosiahli 238 600 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 8,2 %. Z toho elektrické modely, zahŕňajúce elektromobily (BEV) a plug-in hybridné vozidlá (PHEV), boli na úrovni 36 900 vozidiel a spoločne dosiahli rekordný 15 % podiel na celkových dodávkach. Solídne predajné a finančné výsledky opäť preukázali finančnú stabilitu a odolnosť spoločnosti napriek rýchlo sa meniacim trhovým podmienkam. Škoda Auto vykázala tržby vo výške 7,259 miliardy eur (+10,4 %), prevádzkový zisk vzrástol na 546 miliónov eur (+2,1 %), rentabilita tržieb bola 7,5 % (8,1 % v 1. kvartáli 2024) a čistý peňažný tok vzrástol na 527 miliónov eur, čo je o 15,3 % viac než pred rokom. Za týmto výsledkom stojí zodpovedné riadenie nákladov a široká a moderná modelová ponuka. Spoločnosť takisto naďalej ťaží zo synergií v koncerne Volkswagen a v skupine objemových značiek Brand Group Core. V Indii zaznamenala Škoda Auto po uvedení nového SUV Kylaq prudký nárast dodávok zákazníkom, ktoré dosiahli 15 000 kusov (+89,3 %).
Klaus Zellmer, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, hovorí: „Škoda Auto predĺžila úspech z doposiaľ najlepšieho fiškálneho roka 2024 aj do prvého kvartála roka 2025 a ďalšieho rastu so ziskom, vrátane dvojciferného nárastu tržieb a čistého peňažného toku. Celosvetové dodávky vzrástli oproti predchádzajúcemu roku o 8,2 %, čím sme prekonali priemer v odvetví, a to napriek neistému prostrediu v Európe aj na medzinárodnej scéne. Aj s hrozbou možných poplatkov za emisie CO2 v Európe sme schopní efektívne udržiavať ziskovosť. Tento úspech potvrdzuje, že náš prístup, ktorý sa v ére prechodu na elektrifikáciu zameriava v prvom rade na zákazníka, je správny. Nové, plne elektrické kompaktné SUV Elroq ťahá náš rast v oblasti elektromobility a počet objednávok, ktorý do konca marca prekonal 45 000, je vyšší, než sme očakávali. Väčší súrodenec v kategórii SUV, nový Enyaq, sa opäť stal jedným z najobľúbenejších elektromobilov v Európe s nárastom dodávok o takmer 45 % oproti predchádzajúcemu roku. Som vďačný zákazníkom za pozitívne reakcie na naše produkty a všetkým škodovákom za to, ako vyvíjajú, vyrábajú a predávajú našu najpestrejšiu a najmodernejšiu modelovú ponuku v histórii. Podnikli sme tiež dôležité kroky k ďalšiemu rozšíreniu pôsobnosti mimo Európu, na trh v Indii sme uviedli úplne nové kompaktné SUV Kylaq a otvorili sme výrobný závod vo Vietname. Naše doterajšie výsledky v tomto roku ukazujú, že zostávame medzi najúspešnejšími a najziskovejšími veľkoobjemovými výrobcami vozidiel.“
Holger Peters, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre financie, IT a právne záležitosti, uvádza: „Finančné výsledky za prvý kvartál odrážajú veľmi solídny začiatok roka. Hoci zverejnené výsledky zahŕňajú náklady súvisiace s reguláciou emisií CO2 v Európe, jasne ukazujú naše zameranie na dôslednú optimalizáciu zdrojov. Zároveň ťažíme z dobre vyváženého modelového portfólia, projektov umelej inteligencie a synergií v rámci skupiny objemových značiek Brand Group Core. Naďalej sa naplno venujeme transformácii v automobilovom priemysle – a to ako na našom domácom trhu, v Českej republike, tak naprieč Európou aj mimo nej. Preto stále usilovne pracujeme na zabezpečení solídneho základu pre budúce investície s cieľom ďalej posilniť našu spoločnosť.“
Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre predaj a marketing, popisuje: „Výsledky značky Škoda v prvom kvartáli roka 2025 zabezpečili pôsobivý medziročný nárast v Európe o 5,2 % – a opäť sme tak prekonali trh. K tomuto úspechu prispela celá séria krajín, ako je Spojené kráľovstvo, Francúzsko, Španielsko, Taliansko, Nemecko alebo Česká republika. Na našich celkovo výborných výsledkoch sa podieľali aj vzdialenejšie trhy, napríklad Turecko a Izrael. V Indii sa nám vďaka nášmu novému modelu Kylaq podarilo zvýšiť dodávky zákazníkom v porovnaní s rokom 2024 o takmer 90 %. Potvrdili sme svoju silnú pozíciu štvrtej najpredávanejšej značky v Európe a zároveň sme viac než zdvojnásobili dodávky elektrických vozidiel, teda elektromobilov a plug-in hybridných modelov, na 36 900 vozidiel. Je to pôsobivá ukážka toho, že naša modelová stratégia sa v medzinárodnom prostredí osvedčuje. Naďalej sa viac koncentrujeme na zákazníka – nielen prostredníctvom nášho produktového radu, ale aj v oblasti predaja a servisu, kde hrá čoraz dôležitejšiu rolu náš koncept Human Touch zameraný na osobný prístup.“
Vynikajúce výsledky dodávok v Európe
Škoda Auto začala rok 2025 v plnej sile a od januára do marca dodala zákazníkom po celom svete 238 600 vozidiel, čo predstavuje v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka nárast o 8,2 %. Medzi trhy s najlepšími výsledkami patrili Nemecko (46 500 vozidiel; +6,7 %), Spojené kráľovstvo (22 600; +23,0 %), Česká republika (22 000; +8,6 %), India (15 000; +89,3 %) či Izrael (8 200; +35,8 %). K zvýšeniu dodávok prispeli významným rastom aj Francúzsko a Švédsko.
V Západnej Európe dodávky vzrástli o 6,7 % na 136 300 vozidiel. Tento výsledok pomohol značke Škoda upevniť pozíciu štvrtého najúspešnejšieho výrobcu na európskom trhu. S navýšením dodávok o 5,2 % v Európe sa automobilke opäť podarilo prekonať celkový trh, ktorý zaznamenal pokles o 0,3 %.
V Indii sa predaj vozidiel Škoda výrazne zvýšil po uvedení nového SUV Kylaq. V prvom kvartáli bolo zákazníkom dodaných celkovo 15 000 vozidiel, čo predstavuje takmer zdvojnásobenie dodávok v porovnaní s minuloročným prvým kvartálom.
Elroq podporuje nárast dodávok elektrických vozidiel
Podiel elektrických vozidiel (EV), teda elektromobilov (BEV) a plug-in hybridov (PHEV), výrazne rastie. Nabíjateľné elektrické vozidlá Škoda dosiahli historické maximum 15 % z celkových dodávok zákazníkom, zatiaľ čo minulý rok v prvom kvartáli ich podiel činil 8 %. Zásluhu na tom majú plne elektrické modely Elroq aj Enyaq spolu s modernizovanými plug-in hybridnými verziami vozidiel Kodiaq a Superb. V prvých troch mesiacoch roka 2025 sa dodávky vozidiel PHEV v porovnaní s prvým kvartálom roka 2024 strojnásobili na 9 900 kusov.
S veľkým záujmom sa stretol úplne nový Elroq, ktorý si od minulého októbra do tohto marca objednalo viac než 45 000 zákazníkov. Očakáva sa, že po nedávnom uvedení vrcholnej verzie RS už aj tak vysoká dopytová hladina ešte porastie. Elroq sa dočkal obzvlášť dobrého prijatia v Nemecku, Spojenom kráľovstve, Francúzsku, Holandsku či Belgicku. Prvé dodávky už prebiehajú. S príchodom modelu Elroq automobilka Škoda Auto zdvojnásobila svoje ciele pre predaj elektromobilov v tomto roku.
Nový Enyaq: jeden z najžiadanejších elektromobilov v Európe pokračuje v úspešnej ceste
Model Enyaq, ktorý sa vlani zaradil medzi tri najpredávanejšie elektromobily v Európe, zaznamenal aj v prvom kvartáli roka 2025 pozoruhodné výsledky. S 20 200 dodanými vozidlami (medziročne +44,7 %) stále patrí k najžiadanejším elektrickým modelom na kľúčových trhoch vrátane Českej republiky, Nemecka a Švajčiarska.
Predajné ambície podporí aj nový modelový rad Enyaq, ktorý sa predstavil v januári tohto roku a do konca marca vykázal približne 25 000 nových objednávok. Dodávky zákazníkom sa spustia v druhom kvartáli, medzi prvými trhmi budú Nemecko, Spojené kráľovstvo a Dánsko.
Dopyt zostáva silný aj po automobiloch Škoda so spaľovacím motorom, a to aj zásluhou najmodernejšej a najpočetnejšej ponuky modelov v histórii spoločnosti. Najpredávanejším modelom zostáva Octavia s 49 400 dodanými vozidlami. Viac firemných zákazníkov zaujalo aj SUV Kodiaq, ktorého dodávky predstavovali 32 300 kusov (+32,2 %). Ďalšími najžiadanejšími modelmi sú Kamiq a Fabia.
Ďalší rozvoj stratégie internacionalizácie: výrobný závod vo Vietname a vstup do Ománu
Na konci marca 2025 otvorili Škoda Auto a miestny partner a investor, spoločnosť Thanh Cong Group, vo Vietname závod na montáž vozidiel Slavia a Kushaq. Ide o významný míľnik v stratégii internacionalizácie značky, vďaka ktorému automobilka napĺňa ambície posilniť svoju prítomnosť mimo domáceho európskeho trhu. Škoda ťaží zo synergií daných blízkosťou Indie, odkiaľ dováža kompletne rozložené súpravy (CKD) na montáž SUV Kushaq.
Škoda Auto vstúpila aj na trh v Ománe a urobila ďalší krok vo svojej strategickej expanzii na Blízkom východe.
Škoda Auto Group1) – Kľúčové hospodárske ukazovatele za január až marec 2025
2025 | 2024 | Zmena2) | ||
Dodávky zákazníkom | vozidiel | 238 600 | 220 500 | +8,2 % |
Výroba3) | vozidiel | 283 800 | 278 500 | +1,9 % |
Odbyt4) | vozidiel | 276 200 | 268 400 | +2,9 % |
Tržby | mil. eur | 7 259 | 6 574 | +10,4 % |
Prevádzkový výsledok | mil. eur | 546 | 535 | +2,1 % |
Rentabilita tržieb | % | 7,5 | 8,1 | - |
Investície | mil. eur | 361 | 443 | −18,4 % |
Čistý peňažný tok | mil. eur | 527 | 457 | +15,3 % |
1) Škoda Auto Group tvoria spoločnosti Škoda Auto a.s., Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH, Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd. a do mája 2023 zahŕňala aj spoločnosť OOO Volkswagen Group Rus, ktorej finančné výsledky sú až do tohto obdobia zahrnuté.
2) Percentuálne odchýlky sú vypočítané z nezaokrúhlených čísel.
3) Zahŕňa výrobu v skupine Škoda Auto Group, bez výroby v partnerských montážnych závodoch v Číne, na Slovensku a v Nemecku, ale vrátane ostatných koncernových značiek, ako sú Seat, VW a Audi; výroba vozidiel bez čiastočných/kompletných zostáv.
4) Zahŕňa odbyt skupiny Škoda Auto Group predajným spoločnostiam, vrátane ďalších koncernových značiek ako Seat, VW, Audi, Porsche a Lamborghini.
Celosvetové dodávky vozidiel v prvom štvrťroku 2025 vo vybraných predajných regiónoch:
Predajný región | 2025 | 2024 | Zmena |
Západná Európa | 136 300 | 127 700 | +6,7 % |
Nemecko (najväčší trh) | 46 500 | 43 500 | +6,8 % |
Stredná Európa | 47 200 | 46 300 | +2,0 % |
Česká republika | 22 000 | 20 300 | +8,6 % |
Východná Európa | 10 800 | 11 000 | −1,2 % |
Čína | 3 000 | 3 800 | −20,0 % |
India | 15 000 | 7 900 | +89,3 % |
Celkom vo svete | 238 600 | 220 500 | +8,2 % |
Dodávky vozidiel Škoda zákazníkom v prvom štvrťroku 20254
(v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; zmena v % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2024):
Model | 2025 | Zmena |
Octavia | 49 400 | −19,4 % |
Kodiaq | 32 300 | +32,2 % |
Kamiq | 30 700 | +7,6 % |
Fabia | 29 300 | +6,3 % |
Karoq | 24 400 | −11,6 % |
Enyaq | 20 200 | +44,7 % |
Superb | 17 400 | +23,7 % |
Scala | 12 900 | −14,4 % |
Kylaq | 7 800 | - |
Elroq | 6 800 | - |
Kushaq | 3 900 | −8,3 % |
Slavia | 3 500 | −5,0 % |