› Česká automobilka zvýšila dodávky v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 18,5 %
› Napriek náročnému prostrediu zaznamenala Škoda Auto rast na kľúčových trhoch
› Najvýraznejší rast dosiahol modelový rad elektromobilov Enyaq (+52,1 %)
› Najpredávanejším modelom zostáva Octavia, nasledovaná SUV Kamiq a Kodiaq
› Škoda Auto aj v roku 2024 pokračuje vo svojej stratégii internacionalizácie rozšírením svojich aktivít vo Vietname a Kazachstane
Bratislava, 12. januára 2024 - Škoda Auto v roku 2023 výrazne zvýšila svoje dodávky zákazníkom. Celkovo bolo dodaných 866 800 vozidiel, čo zodpovedá nárastu o 18,5 percenta. Najväčším trhom zostáva so 157 800 vozidlami (+17,6 percenta) Nemecko, ale Škoda Auto zaznamenala solídny výsledok aj na českom trhu: 87 800 dodaných vozidiel (+23,4 percenta). Najvýraznejší medziročný nárast predaja vozidiel Škoda bol zaznamenaný v Nemecku, Veľkej Británii a Českej republike. S 81 700 dodanými vozidlami (+52,1 %) dosiahol plne elektrický modelový rad Enyaq absolútny rekord od svojho uvedenia na trh. Enyaq sa v roku 2023 stal jedným z najpredávanejších elektrických vozidiel na mnohých európskych trhoch. Jesenným vstupom na vietnamský a kazašský trh automobilka systematicky pokračuje vo svojom úsilí o rozvoj internacionalizácie.
Klaus Zellmer, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, hovorí: "Naši zákazníci dali jasne najavo svoj názor a ja som im za ich dôveru v značku Škoda skutočne vďačný. Tvrdá práca a odhodlanie ľudí, ktorí navrhujú, vyrábajú a predávajú naše automobily, zabezpečili v roku 2023 pôsobivý výsledok, a to napriek všetkým hospodárskym a trhovým ťažkostiam uplynulého obdobia. Rastúci dopyt po všetkých našich modelových radoch podporuje našu stratégiu ponúknuť zákazníkom pri prechode na elektromobilitu možnosť výberu medzi spaľovacím, čisto elektrickým a hybridným pohonom. Už tento rok odštartujeme uvádzanie šiestich nových elektrických vozidiel modelom Elroq. Náš obchodný model je stabilný, aj keď sme naďalej ostražití voči novým výzvam na nepredvídateľnom globálnom trhu. Naďalej sa sústreďujeme na to, čo zákazníci požadujú, a na neustále zvyšovanie našej schopnosti rýchlo reagovať na vývoj trhu, vrátane investícií do neustáleho rozvoja našich zamestnancov, aby sme zabezpečili perspektívnu budúcnosť spoločnosti Škoda Auto."
Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť predaja a marketingu, dodáva: "V minulom roku sme dosiahli výrazný medziročný nárast celosvetových dodávok zákazníkom o 18,5 %, čo predstavuje 135 500 vozidiel. Európa zostáva naším najdôležitejším trhom, pričom v západnej Európe sme zaznamenali nárast o 27,4 % a zabezpečili sme si siedmu pozíciu medzi najúspešnejšími značkami kontinentu. Nemecko, náš najväčší trh, výrazne prispelo k vynikajúcim výsledkom s medziročným nárastom dodávok o 23 600 vozidiel, nasledované Veľkou Britániou s nárastom predaja o 20 700 vozidiel a Českou republikou s nárastom o 16 600 vozidiel. Model Enyaq bol najpredávanejším elektromobilom v Českej republike i na Slovensku a patril medzi najžiadanejšie elektromobily aj na ďalších kľúčových európskych trhoch. Napríklad v Nemecku bol v novembri a decembri najpredávanejším elektromobilom vôbec. Mimo Európy sme dosiahli významný míľnik v Indii, kde sme za posledné dva roky prekročili hranicu 100 000 dodaných vozidiel, a úspešní sme boli aj na ďalších trhoch, napríklad v Turecku a na Taiwane. Okrem toho sme vstúpili na vietnamský trh a začali novú strategickú spoluprácu v Kazachstane."
Holger Peters, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť financií, IT a práva, hovorí: "Dodávky 866 800 vozidiel na celom svete v minulom roku ukazujú, že aj v ekonomicky náročných časoch sa naše modelové portfólio teší veľkému záujmu, a to hlavne vďaka vynikajúcemu pomeru ceny a výkonu. Naším záväzkom na nasledujúcich dvanásť mesiacov bude udržať tento kurz. Zvyšovaním efektívnosti a produktivity môžeme v strednodobom horizonte dosiahnuť ešte vyššiu ziskovosť. Pomocou programu úspor Next Level Efficiency+, prísnej nákladovej disciplíny a vďaka výhodám, ktoré ponúka umelá inteligencia a robotická automatizácia procesov, si vytvárame potrebný manévrovací priestor pre ďalšie investície do budúcnosti a elektrifikáciu našej modelovej ponuky."
Na ceste k elektrickej budúcnosti
Rodina plne elektrických vozidiel Škoda Enyaq zaznamenala v minulom roku nárast dodávok o viac ako 50 percent. Tento úspech opäť potvrdzuje, že stratégia elektrifikácie je správna. Škoda Enyaq bola v roku 2023 najpredávanejším elektromobilom v Českej republike a rovnako tak na Slovensku. V ďalších európskych krajinách, ako je Švajčiarsko, Nemecko, Fínsko, Nórsko a Holandsko, patril model medzi päť najpredávanejších elektromobilov.
V snahe osloviť ešte viac záujemcov o elektrifikovaný pohon ponúka Škoda aj plug-in hybridné verzie s elektrickým dojazdom viac ako 100 km pre nedávno predstavené nové generácie obľúbených SUV Kodiaq a Superb.
Prekročenie dôležitých míľnikov internacionalizácie
S cieľom využiť potenciál, ktorý ponúka celý región ASEAN, vstúpila Škoda Auto v septembri na vietnamský trh. Táto krajina je pripravená na najväčší rast v regióne, pričom ročný predaj vozidiel Škoda by mal po roku 2030 prekročiť 40 000 automobilov. Vietnam okrem toho poskytuje významné synergie s aktivitami spoločnosti v Indii. V nedávno otvorenom logistickom centre v Pune sa budú indické modely Slavia a Kushaq na export do Vietnamu a na finálnu montáž pripravovať vo forme kompletne rozložených súprav (CKD). V Indii Škoda Auto oslávila významný míľnik: za posledné dva roky tu zákazníkom dodala 100 000 vozidiel. Automobilka okrem toho nadviazala strategickú spoluprácu s novým partnerom v Kazachstane, kde čoskoro opäť vstúpi na trh a bude lokálne montovať modely Octavia, Kamiq, Karoq a Kodiaq.