› Holandská cyklistka Annemiek van Vleuten oslavuje víťazstvo v celkovom hodnotení pretekov
› Marianne Vos, ďalšia z Holanďaniek, víťazí v bodovom hodnotení v prvom ročníku Tour de France Femmes
› ŠKODA AUTO túto akciu podporuje ako oficiálny hlavný partner a dodávateľ vozidiel
› Zelená trofej pre víťazku bodového hodnotenia je dielom oddelenia ŠKODA Design
Bratislava 1. august 2022 – 39-ročná Holanďanka Annemiek van Vleuten včera ako prvá prešla cieľom na La Super Planche des Belles Filles vo Vogézach a vyhrala tak prvý ročník pretekov Tour de France Femmes. Zelenú trofej z českého krištáľu, navrhnutú oddelením ŠKODA Design pre víťazku bodového hodnotenia, získala ďalšia Holanďanka Marianne Vos. ŠKODA AUTO ako oficiálny hlavný partner a dodávateľ vozidiel poskytla viac ako 50 vozidiel organizátorom a tímom zúčastňujúcim sa pretekov, ktoré sa v tomto formáte konali prvýkrát.
V nedeľu 24. júla odštartovalo v Paríži 144 účastníčok v 24 tímoch prvú etapu Tour de France Femmes avec ZWIFT. Pri Eiffelovej veži vyrazili na 1 033 kilometrov dlhú trať pretekov, ktoré sa v tejto podobe konali prvýkrát. V ôsmich etapách prešli pretekárky východným Francúzskom a včera pelotón úspešne dorazil do cieľa na známom vrchole „La Super Planche des Belles Filles“ (Planina krásnych dievčat) vo Vogézach. Celkové víťazstvo oslávila 39-ročná Holanďanka Annemiek van Vleuten. Víťazka bodového hodnotenia a držiteľka zeleného trička sponzorovaného spoločnosťou ŠKODA AUTO, 35-ročná Holanďanka Marianne Vos, získala zelený krištáľový pohár navrhnutý oddelením ŠKODA Design.
ŠKODA AUTO podporila preteky ako oficiálny hlavný partner a dodávateľ vozidiel. Automobilka celkom poskytla viac ako 50 servisných a sprievodných vozidiel. Popri modeli OCTAVIA bol súčasťou flotily aj SUPERB iV s plug-in hybridným pohonom, ktorý využívala riaditeľka Tour de France Femmes Marion Rousseová ako riaditeľské vozidlo („Red Car“). Svojou účasťou na pretekoch chce česká automobilka prispieť k tomu, aby sa ženská cyklistika v budúcnosti v medzinárodnom meradle dostala ešte viac do popredia.
V duchu motta kampane „You have to love it. We all do.“ mohli fanúšikovia cyklistiky sledovať dianie na trati prostredníctvom sociálnych sietí, zatiaľ čo webové stránky https://www.welovecycling.com sprostredkovávalizaujímavé informácie zo zákulisia. Okrem toho vydala ŠKODA AUTO ku každej etape limitovanú edíciu nezameniteľných tokenov NFT (Non Fungible Token). Osem motívov, ktoré boli už vopred zverejnené na stránkach weareridinghistory.io, navrhla česká umelkyňa Ilona Polanski a k dispozícii boli v obmedzenom počte 30 ks z každého motívu.