Táto stránka je doplnkovým krokom k úvodnej stránke modelu. Kliknutím na tlačidlo sa dostanete späť.
Všetky podrobnosti, ktoré ste hľadali

Enyaq Coupé

Rozmery vozidla

Vonkajšie a vnútorné rozmery, objem batožinového priestoru.

Bezpečnosť

Bezpečnostné prvky

Enyaq Coupé je o bezpečnosti bez kompromisov. Okrem už popísaných bezpečnostných systémov sú štandardne alebo voliteľne k dispozícii nasledujúce funkcie:

› Kotviace body Isofix a Top Tether na upevnenie detskej sedačky na krajné sedadlá v druhom rade a alternatívne na sedadlo spolujazdca.
› Na rozdiel od tempomatu, ktorý udržuje nastavenú rýchlosť, obmedzovač rýchlosti umožňuje vodičovi jazdiť ľubovoľnou rýchlosťou až do, nie však viac ako preddefinovanej hodnoty.
ABS zabraňuje zablokovaniu kolies pri núdzovom brzdení alebo pri brzdení na klzkom povrchu.
› Zvyšovaním brzdného tlaku pomáha brzdový asistent HBA vodičom v situáciách, v ktorých je nevyhnutné núdzové brzdenie. To môže viesť k výraznému skráteniu potrebnej brzdnej dráhy.
EBD automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkovú brzdnú rovnováhu a zabraňuje prebrzdeniu zadných kolies.
RBC (Regenerative Braking Control) pôsobí proti zablokovaniu hnacích kolies, ku ktorému môže dôjsť, keď vodič spomalí na hladkom povrchu.
ASR zaisťuje hladký rozjazd a akceleráciu bez pretáčania kolies na klzkom povrchu.
EDS pomáha pri akcelerácii alebo jazde do kopca s nízkou trakciou pod jedným z poháňaných kolies.
TSA funguje, keď je vozidlo vybavené originálnym ťažným zariadením s vlastnou riadiacou jednotkou. Systém funguje na princípe brzdenia jedného alebo viacerých kolies a súčasného znižovania krútiaceho momentu elektromotora podľa potreby. Systém TSA zasahuje a pomáha stabilizovať auto a príves.
XDS+ pomáha vodičovi pri ostrých zákrutách a zaisťuje neutrálne správanie vozidla pri dynamickom prejazde zákrutami. Riadiaca elektronika v podstate simuluje prítomnosť samosvorného diferenciálu pre zlepšenie trakcie a dynamiky jazdy v zákrutách. Vďaka tomu bude vozidlo prechádzať zákrutami oveľa istejšie a prirodzenejšie.
Monitorovanie tlaku v pneumatikách TPM+ neustále informuje vodiča o tlaku v pneumatikách.
› Funkcia Autohold zabraňuje nechcenému pohybu vozidla (bez ohľadu na sklon vozovky) pri zastavení alebo rozjazde bez toho, aby ste museli zošliapnuť brzdový pedál. Brzdy sa uvoľnia automaticky, keď vodič stlačí plynový pedál. S funkciou Autohold pôsobia brzdy na obe nápravy.

Pohon a riadenie

Pohon všetkých kolies

Elektromotor namontovaný na zadnej náprave môže byť doplnený o druhý elektromotor na prednej náprave. To premení Enyaq Coupé na vozidlo s pohonom všetkých kolies.

Pohon predných kolies sa zapína a vypína úplne automaticky a vodič môže do určitej miery ovplyvniť správanie systému pohonu všetkých kolies výberom jazdného režimu – Sport, Eco, Comfort, Normal, Individual alebo Traction.

Pohon 4×4 spotrebuje len o niečo viac energie ako pohon zadných kolies. Túto dodatočnú spotrebu energie možno pripísať najmä zvýšenej hmotnosti, ktorú na vozidlo kladie prídavný predný motor. Táto konštrukcia pohonu všetkých kolies je energeticky účinnejšia ako konvenčné usporiadanie so stredovým medzinápravovým diferenciálom a kardanovým kĺbom.

Pohon všetkých kolies je dostupný len s najväčšou (82 kWh) batériou.

 

Dynamické ovládanie podvozku (DCC) s výberom jazdného režimu

Pre maximálny pôžitok z jazdy môže byť Enyaq Coupé vybavené systémom dynamického ovládania podvozku (Dynamic Chassis Control - DCC), ktorý zahŕňa voľbu jazdného režimu. Auto ako také ponúka niekoľko režimov, ktoré menia ako tuhosť tlmičov, tak aj ďalšie nastavenia vozidla. Prekonfigurovanie auta z pohodlného, uvoľneného režimu na dynamické, športové nastavenie je také jednoduché ako stlačenie tlačidla.

Dynamic Chassis Control nepretržite sleduje, vyhodnocuje a reaguje na aktuálne jazdné správanie (brzdenie, zrýchlenie, zatáčanie) a prispôsobuje charakteristiku tlmenia v závislosti od nastaveného režimu pre každé koleso individuálne a nezávisle.

Športový podvozok

Športový podvozok je vybavený tuhším odpružením s pružinami doplnenými o špecifické športové tlmiče, ktoré ponúkajú mimoriadnu odozvu a dynamické jazdné vlastnosti. Na prednej náprave je nižšia o 15 mm a na zadnej o 10 mm.

Rekuperačné brzdenie

Rekuperačné brzdenie je proces, pri ktorom sa kinetická energia vozidla premieňa na elektrickú energiu, ktorá sa potom ukladá do vysokonapäťovej batérie. Preto efektívne využíva energiu a pomáha zvyšovať dojazd elektromobilu čiastočným nabíjaním batérie počas cesty.

Rekuperačné brzdenie prebieha v rôznych jazdných situáciách a má niekoľko režimov, ktoré možno kedykoľvek zmeniť. Intenzitu rekuperačnej brzdnej sily môže manuálne nastaviť vodič alebo automaticky pohonná jednotka vozidla.

Progresívne riadenie

Táto funkcia poskytuje Enyaq Coupé lepšiu ovládateľnosť a obratnosť v zákrutách. Progresívne riadenie mení pomer v závislosti od toho, ako ďaleko je koleso natočené.

Samotesniace pneumatiky

Vozidlo je štandardne vybavené súpravou na opravu pneumatík alebo pneumatikami určenými na okamžité utesnenie poškodených dezénov bez straty tlaku v štandardnej výbave pre 20" a 21" kolesá.