Page you are trying to display is pushed from Master site. The preview displays only original dealer's pages, not pushed pages.

ECONOMY RUN 2019

Súťaž ECONOMY RUN 2019 preverila úspornosť vozidiel ŠKODA v bežnej premávke

Súťaž ECONOMY RUN 2019 preverila úspornosť vozidiel ŠKODA v bežnej premávke

24. 9. 2019

38. ročník tradičnej súťaže v úspornej jazde, ktorej cieľom je preveriť úspornosť vozidiel značky ŠKODA v praxi.

  • Absolútne najnižšiu spotrebu dosiahlo vozidlo ŠKODA CITIGO G-TEC s nameraným priemerom 2,24 kg CNG na 100 km, zodpovedajúce emisie boli iba 61,38 g/km
  • Najnižšiu spotrebu medzi spaľovacími motormi zaznamenala posádka vozidla ŠKODA CITIGO 1,0 MPI so spotrebou 3,01 l benzínu na 100 km a emisiami CO2 70,13 g/km
  • Posádky tvorili majitelia vozidiel ŠKODA, ktorí používajú sériové vozidlá bez akýchkoľvek úprav a v bežnej premávke musia prejsť vzdialenosť približne 330 km
  • Súťaž v úspornej jazde ECONOMY RUN má mimoriadne dlhú tradíciu: tohtoročný 38. ročník navyše zaviedol účastníkov do závodu ŠKODA AUTO vo Vrchlabí

V sobotu 21. septembra prebehol už 38. ročník tradičnej súťaže v úspornej jazde ECONOMY RUN, ktorej cieľom je preveriť úspornosť vozidiel značky ŠKODA v praxi. Na štart sa tento rok postavilo 64 posádok, ktoré sa za striktných pravidiel snažili dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu, a tým aj čo najnižšie emisie. Najlepší výsledok zaznamenala dvojica Radek Pecák a Klára Pecáková s vozidlom ŠKODA CITIGO G-TEC s nameranými emisiami 61,38 g CO2 na km. Trať vedúca po bežných komunikáciách merala viac ako 330 kilometrov.

Víťaznou posádkou súťaže ECONOMY RUN 2019 sa stala v kategórii CNG dvojica Radek Pecák a Klára Pecáková, ktorí trasu dlhú 332,8 kilometrov prešli za 5 hodín a 59 minút. S bežným sériovým vozidlom ŠKODA CITIGO G-TEC dosiahli priemernú spotrebu CNG iba 2,24 kg/100 km, čomu zodpovedajú emisie CO2 61,38 g/km. Kompaktné CITIGO, jazdiace na zemný plyn, uspelo aj v minulom ročníku a preukázalo, že mini vozidlá s ekologickými spaľovacími motormi dokážu zaistiť veľmi lacnú prevádzku, nízku spotrebu a minimálne emisie.

Medzi posádkami s vozidlami poháňanými tradičnými palivami sa najlepšie darilo dvojici Jan Horák a Radek Bednář, ktorí štartovali s modelom ŠKODA OCTAVIA prvej generácie s motorom 1,9 TDI. Do cieľa dorazili s priemernou spotrebou 3,00 l nafty na 100 km. Víťazmi medzi benzínovými automobilmi sa stali Štěpán Zvěřina a Jakub Filip, ktorých výsledok s vozidlom ŠKODA CITIGO 1,0 MPI bol 3,01 l benzínu na 100 km.

V tohtoročnom, už 38. ročníku, tradičnej súťaže v úspornej jazde rozhodovali o víťazoch veľmi malé rozdiely. Tie sú dôkazom nielen dobrej prípravy posádok, ale aj potvrdením toho, že vozidlá značky ŠKODA šetria spotrebu.

Trasa vedúca po rôznych typoch verejných komunikácií priviedla súťažiacich aj do závodu ŠKODA AUTO vo Vrchlabí, kde sa vyrábajú jedny z najmodernejších a súčasne najúspornejších automatických prevodoviek v dnešnej produkcii: DQ 200.

ŠKODA AUTO tento rok predstavila nové vozidlo na CNG, model SCALA G-TEC s úsporným litrovým motorom a celkovým jazdným dosahom, podľa predbežných meraní, okolo 630 km. Automobilka v minulom týždni v Kvasinách zahájila výrobu prvých sériových vozidiel s plug-in hybridným pohonom pod označením ŠKODA SUPERB iV.

Aktuálne tlačové správy

Všetky tlačové správy a novinky