ŠKODA dodala do konca septembra zákazníkom na celom svete 939 100 vozidiel, čím prekonala výsledok minulého roka o 7,8 %. V septembri bolo dodaných zákazníkom celosvetovo 94 800 vozidiel (september 2017: 112 900 vozidiel, -16,0 %). Pokles dodávok zákazníkom na európskych trhoch v septembri je zapríčinený prebiehajúcim prechodom všetkých modelových radov na nový testovací cyklus WLTP. Rast zaznamenala značka v septembri na dôležitom trhu v Rusku (+34,3 %) a vlaňajší úspech potvrdila s 30 600 dodanými automobilmi aj v Číne. Najobľúbenejším modelovým radom automobilky zostáva OCTAVIA, dopyt po kompaktnom SUV ŠKODA KAROQ aj naďalej rastie.
Prebiehajúci prechod všetkých modelových radov na nový testovací cyklus WLTP, podľa ktorého musia mať od 1. septembra 2018 typové schválenie podľa nových predpisov všetky novo registrované vozidlá, je neštandardným dôvodom poklesu dodávok zákazníkom na európskych trhoch. Niektoré kombinácie motorov a prevodoviek sú dočasne nedostupné v závislosti na špecifikácii jednotlivých modelov. ŠKODA AUTO ďalej intenzívne pracuje na homologizácii všetkých modelových variantov a súčasne už významne pokročila v doriešení tejto úlohy.
Alain FAVEA, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť predaja a marketingu, hovorí: "Počas prvých troch štvrťrokov tohto roka sa nám podarilo dodať zákazníkom celosvetovo takmer 940 000 vozidiel a výrazne tak prekonať minuloročný výsledok. Na začiatku októbra sme na autosalóne v Paríži predstavili nové atraktívne varianty našich SUV - modely KODIAQ RS, KAROQ SCOUT a KAROQ SPORTLINE. Dôsledne tak pokračujeme v našej SUV ofenzíve."
V západnej Európe si ŠKODA za prvých deväť mesiacov roka polepšila na 371 900 dodaných vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje nárast o 1,7 % (január až september 2017: 365 800 vozidiel). V septembri dodala česká automobilka svojim zákazníkom 32 600 vozidiel, čo v porovnaní s minuloročným výsledkom predstavuje pokles o 32,8 % (september 2017: 48 500 vozidiel). V Nemecku, na najsilnejšom európskom trhu značky, poklesli dodávky zákazníkom o 37,4% na 11 100 vozidiel (september 2017: 17 700 vozidiel). Podľa očakávania zaznamenala ŠKODA v septembri podobný trend aj na ďalších európskych trhoch, napríklad vo Veľkej Británii (7 500 vozidiel; -32,7 %), Francúzsku (2 000 vozidiel; -33,8 %), Taliansku (1 900 predaných vozidiel, -12,3 %), Španielsku (1 500 vozidiel; -18,0 %), Belgicku (1 500 vozidiel, - 8,7%), Švajčiarsku (1 200 vozidiel; -32,5 %), alebo v Holandsku (900 predaných vozidiel, -49,3 %).
V strednej Európe zvýšila ŠKODA dodávky zákazníkom v období od januára do septembra o 3,3 % na 160 800 vozidiel (január až september 2017: 155 700 vozidiel). V septembri dodala automobilka zákazníkom 15 300 vozidiel, čo predstavuje pokles o 6,3 % (september 2017: 16 400 vozidiel). Na český trh ŠKODA AUTO v minulom mesiaci dodala 6 800 vozidiel, o 13,1 % menej ako za rovnaký mesiac minulého roka (september 2017: 7 800 vozidiel). Automobilka rástla napríklad v Poľsku (5 300 vozidiel; + 6,6 %). Značke ŠKODA sa darí aj na slovenskom trhu. V období od januára do septembra 2018 si vozidlá českej automobilky kúpilo 14 423 zákazníkov, čo je o 2,66 % viac ako v rovnakom období minulého roka (január až september 2017: 14 049 vozidiel). Trhový podiel na Slovensku za toto obdobie predstavuje 19,05 % (január až september 2017: 19,69 %). Relatívny pokles predaja je zapríčinený prebiehajúcim prechodom všetkých modelových radov na nový testovací cyklus WLTP. Veľkú obľúbenosť značky ŠKODA na slovenskom trhu potvrdzujú údaje o najpredávanejších modeloch, keď na prvých troch miestach dominujú práve jej modely: 1. FABIA (4 185 ks), 2. OCTAVIA (3 719 ks), 3. RAPID (2 873 ks).
V Rusku vzrástli dodávky zákazníkom za prvé tri štvrťroky o 28,2 % na 57 500 vozidiel (január až september 2017: 44 800 vozidiel). V septembri dodala ŠKODA zákazníkom 7 800 vozidiel, čo v porovnaní s minulým výsledkom predstavuje nárast o 34,3 % (september 2017: 5 800 vozidiel).
Vo východnej Európe bez Ruska zvýšila automobilka svoj predaj za prvých deväť mesiacov na 33 600 vozov (január až september 2017: 30 000, +12,1 %). V septembri však dodávky zákazníkom oproti minulému roku klesli o 17,3 % na 3 600 vozidiel (september 2017: 4 400 vozidiel).
V Číne, celosvetovo najdôležitejším trhu značky, zaznamenala ŠKODA za prvých deväť mesiacov roka dvojciferný rast. 250 200 dodávok zákazníkom v období od januára do septembra predstavuje nárast o 17,7 % (január až september 2017: 212 600 vozidiel). V septembri dosiahla česká automobilka s 30 600 dodanými automobilmi rovnakú úroveň ako v minulom roku.
Za prvé tri štvrťroky vzrástli dodávky zákazníkom v Indii v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 2,1 % na 12 600 vozidiel (január až september 2017: 12 400 vozidiel). V septembri dodávky zákazníkom v porovnaní s minulým rokom mierne poklesli (1 400 vozidiel, -9,3 %).
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v období od januára do septembra 2018 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému obdobiu minulého roka):
ŠKODA OCTAVIA (297 400; -1,6 %)
ŠKODA RAPID (145 900; -4,3 %)
ŠKODA FABIA (148 400; -5,2 %)
ŠKODA SUPERB (103 600; -7,3 %)
ŠKODA KAROQ (79 900; -)
ŠKODA YETI (12 900; -77,9 %)
ŠKODA KODIAQ (110 000; +78,6 %)
ŠKODA KAMIQ (predaj iba v Číne: 10 700; -)
ŠKODA CITIGO (predaj iba v Európe: 30 200; +8,7 %)
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v septembri 2018 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému obdobiu minulého roka):
ŠKODA OCTAVIA (29 600; -21,0 %)
ŠKODA RAPID (15 200; -20,3 %)
ŠKODA FABIA (13 500; -29,5 %)
ŠKODA SUPERB (9 900; -28,6 %)
ŠKODA KAROQ (10 300; -)
ŠKODA YETI (100; -98,4 %)
ŠKODA KODIAQ (9 100; -31,7 %)
ŠKODA KAMIQ (predaj iba v Číne: 4 500; –)
ŠKODA CITIGO (predaj iba v Európe: 2 700; -31,6 %)