OCTAVIA RS iV spája športový charakter a ekologickú prevádzku
March 3, 2020
Štyri nové elektrifikované modely OCTAVIA: OCTAVIA RS iV, OCTAVIA iV a dva modely OCTAVIA e-TEC
  • Prvý model športovej rodiny ŠKODA RS s pohonom plug-in hybrid
  • Celkový systémový výkon 180 kW (245 k) s typickým interiérom a exteriérom modelov RS
  • Štyri nové elektrifikované modely OCTAVIA v roku 2020: OCTAVIA RS iV, OCTAVIA iV a dva modely OCTAVIA e-TEC

ŠKODA po prvý raz ponúka model svojej športovej rodiny RS s pohonom plug-in hybrid. Benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor 85 kW poskytujú novému modelu ŠKODA OCTAVIA RS iV systémový výkon 180 kW (245 k). S čiernymi aplikáciami na karosérii sa OCTAVIA RS iV dá na prvý pohľad identifikovať ako športový špičkový model štvrtej generácie bestselleru značky ŠKODA. Okrem toho český automobilový výrobca začne v tomto roku ponúkať v novom modelovom rade OCTAVIA tri ďalšie elektrifikované verzie. OCTAVIA iV má pohon plug‑in hybrid so systémovým výkonom 150 kW (204 k) a bude na výber vo výbavových stupňoch Ambition a Style. Dve verzie e-TEC s výkonom 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) budú, po prvý raz pri značky ŠKODA, využívať technológiu mild-hybrid. ŠKODA začne modely OCTAVIA iV a OCTAVIA RS iV predávať na prvých trhoch v druhom polroku 2020. 

Christian Strube, člen predstavenstva ŠKODA pre technický vývoj povedal: „Modelom OCTAVIA RS iV otvárame novú kapitolu v príbehu úspechu našich modelov RS. Po prvý raz dostáva náš špičkový športový model pohon plug-in hybrid. Prináša novému modelu OCTAVIA RS iV zvýšenie výkonnosti v kombinácii s redukciou spotreby paliva a emisií CO2.

ŠKODA kombinuje benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom 85 kW. Spolu poskytujú modelu OCTAVIA RS iV systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm, ktorý sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Emisie CO2 sú približne 30 g/km v cykle WLTP*, vozidlo už dnes spĺňa novú, prísnejšiu emisnú normu EU6d, ktorá bude od 1. januára 2021 záväzná pre všetky novo prihlásené automobily v EÚ.

Lítiovo-iónová vysokonapäťová batéria má kapacitu 13 kWh a umožňuje dojazd s elektrickým pohonom do 60 kilometrov v cykle WLTP*. Maximálny krútiaci moment elektromotora 330 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite po rozbehu, zabezpečuje energickú akceleráciu. V športovom režime, ktorý poskytuje celý systémový výkon, OCTAVIA RS iV zrýchľuje za 7,3 sekundy z 0 na 100 km/h. Maximálna rýchlosť je 225 km/h. Dynamické jazdné vlastnosti podporuje sériové progresívne riadenie a charakteristické dynamické vyladenie športového podvozka.

Športové čierne akcenty ako vizuálne rozpoznávacie znaky

ŠKODA OCTAVIA RS iV má sériovo špecifické LED svetlomety do hmly a čierne 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, strmene bŕzd sú lakované v typickej červenej farbe RS. Na želanie výrobca montuje 19-palcové kolesá. Maska ŠKODA, vzduchové zásterky, difúzor na špecifickom prednom nárazníku RS, aeroflaps, difúzor v zadnom nárazníku a rámy okien sú v športovej čiernej farbe. Limuzína má čierny zadný spojler RS, COMBI má strešný spojler lakovaný vo farbe karosérie.

Oliver Stefani, šéfdizajnér značky ŠKODA, vysvetľuje: „Dynamickému tvaru nového modelu OCTAVIA sme známymi insigniami RS dodali ešte športovejší vzhľad. Vďaka rozličným akcentom, napríklad maske ŠKODA, prednému nárazníku, zadnému difúzoru a diskom kolies z ľahkej zliatiny sa vozidlo dá okamžite identifikovať ako člen našej rodiny RS.“

Dynamický interiér v štýle RS

Pri pohľade do kabíny modelu OCTAVIA RS iV upúta interiér prevažne čiernej farby. Trojramenný kožený multifunkčný športový volant nesie logo vRS a páčky na ovládanie DSG. Predné športové sedadlá sú potiahnuté čiernou látkou, voliteľné ergonomické sedadlá majú poťah z alcantary a kože, ako aj nastavovanie dĺžky sedáka. Na sedadlách je logo RS a farebné dekoračné stehy červenej alebo striebrosivej farby, ktoré možno nájsť aj na koženom poťahu volantu, lakťových opierkach a prístrojovom paneli potiahnutom alcantarou. Športový interiér dopĺňajú dekoračné lišty RS a pedále v hliníkovom vyhotovení.

OCTAVIA iV s pohonom plug-in hybrid a systémovým výkonom 150 kW (204 k)

Okrem modelu OCTAVIA iV RS ponúka ŠKODA pohon plug-in hybrid aj pre výbavové stupne Ambition a Style. Pod kapotou modelu OCTAVIA iV benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor 85 kW vytvárajú systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Aj táto verzia plug‑in hybrid umožňuje elektrický dojazd do 60 kilometrov v cykle WLTP* a má 6-stupňovú prevodovku DSG, ovládanú technológiou Shift‑by-Wire. Emisie CO2 majú hodnotu približne 30 g/km*. Aj OCTAVIA iV spĺňa emisnú normu EU6d. 

Vysokonapäťová lítiovo-iónová batéria obidvoch modelov iV s kapacitou 13 kWh sa dá pohodlne nabíjať z bežnej zásuvky v domácnosti alebo z nástennej nabíjacej stanice Wallbox. V batožinovom priestore, ktorý má pri limuzíne objem 450 litrov a pri COMBI 490 litrov, je uložená normálna olovená batéria 12 V. Benzínová nádrž má objem 40 litrov, čo je o 5 litrov menej ako pri modeloch OCTAVIA so spaľovacím motorom.

Dva motory eTEC s technológiou mild-hybrid

Premiéru u značky ŠKODA majú dve verzie eTEC v modelovom rade OCTAVIA, vybavené technológiou mild-hybrid na báze benzínového motora. V kombinácii so 7-stupňobvou dvojspojkovou prevodovkou DSG majú trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) remeňom pripojený 48-voltový štartovací generátor a lítiovo-iónovú batériu 48 V s kapacitou 0,6 kWh, uloženú pod sedadlom spolujazdca. Obidva modely sú onačené špecifickou plaketou eTEC na dverách batožinového priestoru.

Technológia mild-hybrid umožňuje pri brzdení rekuperovať kinetickú energiu a vygenerovanú elektrickú energiu akumulovať v batérii s napätím 48 V. Táto energia sa potom využíva na elektrickú podporu (boost) spaľovacieho motora štartovacím generátorom, ktorý vyvíja krútiaci moment do 50 Nm. V určitých jazdných situáciách je možné spaľovací motor úplne vypnúť a nechať vozidlo dobiehať zotrvačnosťou, teda „plachtiť“. Keď je opäť potrebný výkon spaľovacieho motora, štartovací generátor ho naštartuje v zlomku sekundy. Aj systém štart-stop funguje so štartovacím generátorom rýchlejšie a komfortnejšie. Okrem toho motor štartuje tichšie a s menšími vibráciami a batéria 48 V je schopná cez menič jednosmerného napätia dobíjať normálnu batériu 12 V. Technológia mild-hybrid v obidvoch modeloch ŠKODA eTEC prispieva k úspore do 0,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

*Údaje sú predbežné a môžu sa zmeniť.

Najnovšie správy