Koncern Volkswagen, ktorého aktivity na indickom trhu vedie spoločnosť ŠKODA AUTO, oznámil po obdržaní potrebných, legislatívou predpísaných povolení, zlúčenie svojich troch dcérskych spoločností, zaoberajúcich sa výrobou a predajom osobných vozidiel - Volkswagen India Private Limited (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Private Limited (NSC) a ŠKODA AUTO India Private Limited (SAIPL). Zlúčenie týchto subjektov do novo vzniknutej spoločnosti s názvom ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) je dôležitým míľnikom projektu INDIA 2.0. Novú spoločnosť povedie ako Managing Director Gurpratap Boparai. Spoločnosť sídli v západoindickom Pune v štáte Maháráštra. SAVWIPL disponuje dvomi výrobnými závodmi v Pune a Aurangábáde a regionálnymi kanceláriami v Mumbaí, Novom Dillí a ďalších miestach v krajine. Spojenie spoločností umožní efektívnejšie využívanie existujúcich synergií na dôležitom rastúcom trhu v Indii.
Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, hovorí: „Zahájenie fungovania spoločnosti ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited predstavuje dôležitý míľnik v projekte INDIA 2.0. Fúzia nám umožňuje vytvoriť jeden z hlavných predpokladov pre to, aby sme mohli efektívnejšie spolupracovať na všetkých úrovniach a dosiahli náš dlhodobý cieľ: získať do roku 2025 pre značky Volkswagen a ŠKODA významný podiel na trhu. V rýchlom slede budú teraz nasledovať ďalšie kroky: už budúci rok predstavíme na autosalóne Auto Expo v Dillí prvé dizajnové štúdie modelového portfólia z projektu INDIA 2.0."
Gurpratap Boparai, Managing Director ŠKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd., dodáva: „Vďaka fúzii skombinujeme odbornosť v oblasti technológií aj riadenia nášho tímu v Indii, čo nám umožní v náročnom konkurenčnom prostredí využiť náš skutočný potenciál. Budeme ďalej posilňovať našu prítomnosť v Indii, zaistíme profesijný rozvoj zamestnancov a udržateľnú profitabilitu pre našich predajcov."
Vznik nového subjektu so silným portfóliom značiek Volkswagen, ŠKODA, Audi, Porsche a Lamborghini bude obsluhovať široké spektrum trhových a zákazníckych segmentov. Každá zo značiek si zachová svoju vlastnú identitu aj predajnú sieť, vrátane implementácie vlastných aktivít v oblasti starostlivosti o zákazníkov. Budú však spoločne na indickom subkontinente presadzovať jednotnú víziu a stratégiu. V júni 2018 oznámil koncern Volkswagen v rámci projektu INDIA 2.0 investíciu vo výške približne jednej miliardy eur.
V januári 2019 bolo otvorené nové technologické centrum v indickom Pune, kde sa budú vyvíjať vozidlá na báze lokalizovanej subkompaktnej platformy MQB-A0-IN, prispôsobenej potrebám a želaniam tamojších zákazníkov. V prvom kroku modelovej ofenzívy plánuje spoločnosť ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited uviesť na trh SUV strednej veľkosti, ktoré budú ponúkať značky ŠKODA a Volkswagen. Dizajnové štúdie týchto vozidiel budú predstavené na autosalóne Auto Expo v indickom Dillí, ktorý sa bude konať od 6. do 9. februára 2020.