Neustálym vývojom svojho dizajnového jazyka český výrobca automobilov ŠKODA dokazuje, že sa hlási k svojráznej dizajnovej identite. Pôvabné proporcie, ostré línie, výrazné kontúry a kryštalické prvky sa spájajú do dizajnu, ktorého hlavnými črtami sú precíznosť a jasnosť. Dizajnéri automobilky ŠKODA sa pritom nechávajú inšpirovať aj vynikajúcimi remeselnými schopnosťami českých sklárov a českým krištáľom. Na tomto základe vzniká výrazný a emotívny dizajn, ktorý ladne zjednocuje estetiku a funkčnosť.
„Nový dizajnový jazyk značky ŠKODA priniesol počas posledných rokov hneď niekoľko štúdií, ktoré vzbudili rozruch a ukazujú cestu značky do budúcnosti," hovorí Karl Neuhold, vedúci dizajnu exteriéru v ŠKODA AUTO. „Náš zámer je jasne definovaný a teraz sme pripravení predstaviť ďalší krok."
ŠKODA DESIGN ukazuje nápaditý a svojský štýl s ladnými proporciami, čistými kontúrami, precíznymi líniami a ostrými hranami ako v interiéri, tak exteriéri. Dizajnová DNA značky ŠKODA predstavuje jasný a osobitý štýl s eleganciou a funkčnosťou typickou pre vozidlá ŠKODA. Ďalším charakteristickým znakom sú výrazné kontúry, ktoré podporujú efektnú hru svetla a tieňa a prinášajú dynamickosť a emócie. Krištáľové prvky možno vidieť na predných aj zadných svetlách a ďalších detailoch. Ich trojrozmernosť prepožičiava dizajnu mimoriadne kvalitný vzhľad, v ktorom sa moderné technológie snúbia s vycibrenosťou.
České sklárske umenie má dlhú tradíciu a teší sa skvelej medzinárodnej povesti. Spája klasické výrobné metódy s modernou estetikou. ŠKODA DESIGN je odkazom na kultúrne dedičstvo Českej republiky, materskej krajiny značky ŠKODA, a oslavuje umelcov. Vďaka ich remeselnej precíznosti a láske k detailu vznikajú nadčasovo krásne sochy. Ich schopnosť z jednoduchých a jasných tvarov vytvoriť hodnotné a emocionálne umelecké diela korešponduje vo vysokej miere sa základnými hodnotami českej automobilovej značky, ktorej autá ladne spájajú estetiku a funkčnosť.
S týmto uvedomením si tradície a pôvodu vyvinula ŠKODA svojbytný dizajnový jazyk, ktorý už v predchádzajúcich rokoch uplatnila v mnohých koncepčných štúdiách. Od štúdie ŠKODA VISION D v roku 2011, až po koncepty ŠKODA VISION C (2014) a ŠKODA VISION S (2016) možno zaznamenať nepretržitý vývoj, ktorý sa odráža vo vzhľade modelových noviniek značky a bude aj v budúcnosti rozhodujúcim spôsobom charakterizovať dizajn automobilky ŠKODA. Nakoľko dôsledne kráča evolúcia dizajnu značky dopredu, ukáže ŠKODA už v blízkej budúcnosti ďalšou dizajnovou štúdiou.