Táto stránka je doplnkovým krokom k úvodnej stránke modelu. Kliknutím na tlačidlo sa dostanete späť.

Návrat na pôvodnú stránku

Všetky podrobnosti, ktoré hľadáte

TECHNICKÉ ŠPECIFIKÁCIE MODELU OCTAVIA

Rozmery vozidla

Bezpečnosť

Ďalšie bezpečnostné prvky

ŠKODA OCTAVIA nerobí v oblasti bezpečnosti žiadne kompromisy. Tento kompaktný sedan získal za svoje ukážkové bezpečnostné prvky päť hviezdičiek v nárazovom teste Euro NCAP za rok 2013. Okrem už spomínaných bezpečnostných systémov má model OCTAVIA v rámci štandardnej alebo doplnkovej výbavy tieto bezpečnostné prvky a systémy:

EDL pomáha pri zrýchľovaní alebo jazde do kopca s nedostatočným záberom jedného z poháňaných kolies. › XDS+ pomáha vodičovi pri prejazde ostrých zákrut a zabezpečuje neutrálne správanie vozidla pri dynamickej jazde v zákrutách. Riadiaca elektronika v podstate simuluje samosvorný diferenciál na zvýšenie trakcie a dynamiky jazdy v zákrutách. Vozidlo tak bude zákruty prechádzať prirodzenejšie a s oveľa väčšou istotou. › ABS zabraňuje kolesám, aby sa zablokovali pri núdzovom brzdení alebo pri brzdení na klzkom povrchu. › MSR zabraňuje zablokovaniu poháňaných kolies pri spomaľovaní na hladkom povrchu. › Brzdový asistent pomáha vodičovi zvýšením brzdného tlaku v situácii, keď potrebuje núdzovo zabrzdiť. To môže podstatne skrátiť potrebnú brzdnú dráhu. › ASR zabezpečuje plynulý rozjazd a zrýchlenie bez pretáčania kolies na klzkom povrchu. › Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách vo voliteľnej výbave neustále informuje vodiča o hodnote tlaku v pneumatikách. › Voliteľný asistent rozjazdu do kopca pomáha vodičovi pri bezpečnom rozjazde do kopca. Systém sa aktivuje na svahu so sklonom 5 % alebo vyšším, čím zabezpečí ľahký a bezpečný rozjazd do kopca bez použitia ručnej brzdy. Vďaka nemu sa vozidlo neposúva dozadu ani nestráca rýchlosť. › Blikanie brzdových svetiel znižuje riziko nárazu zozadu, najmä keď sa vozidlo blíži k dopravnej zápche na diaľnici alebo pri prudkom zabrzdení pred nečakanou prekážkou.

Pohon všetkých kolies

Pohon všetkých štyroch kolies

Inteligentný pohon 4×4 modelu OCTAVIA poskytuje skvelú stabilitu a záber v rôznych jazdných podmienkach. Systém pohonu s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou v priebehu milisekúnd zareaguje aj na tie najmenšie zmeny pod kolesami modelu OCTAVIA. Vozidlo sa za bežných podmienok správa ako bežné vozidlo s predným náhonom. Na snehu, blate alebo ľade však prejde do režimu 4x4 tak, že si to ani nevšimnete.

Rozdelenie krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá je automatické a záleží od jazdných podmienok. Riadiaca jednotka vypočíta ideálny krútiaci moment pre zadnú nápravu. Úpravy sa vykonávajú pomocou zmeny tlaku na spojkových lamelách.

Pohon všetkých štyroch kolies

Ekologické technológie

Systém Štart/Stop

Systém Štart/Stop má za cieľ vypnúť motor zakaždým, keď beží zbytočne. Je to praktické najmä v mestskej premávke, keďže tým podstatne znižuje spotrebu paliva. Systém Štart/Stop sa aktivuje automaticky po naštartovaní motora a je možné ho kedykoľvek ručne vypnúť.

Systém Štart/Stop
Rekuperácia brzdnej energie

Čo sa deje pri rekuperácii energie? Kinetická energia sa premieňa na využiteľnú elektrickú energiu, ktorá sa buď uchová v batérii, alebo využije v elektrických systémoch. Pri brzdení motorom alternátor dodáva elektrickú energiu na napájanie zariadení vozidla a dobíja batériu. Takto sa šetria pohonné hmoty, ktoré by sa inak museli vynaložiť na tento účel.

Rekuperácia brzdnej energie
Ekologický režim (výber štýlu jazdy)

Jeden z režimov v ponuke výberu štýlu jazdy je ekologický režim – pre vodičov ohľaduplných k životnému prostrediu, pre ktorých je šetrná jazda prioritou. Špecifickou vlastnosťou ekologického režimu je zotrvačný režim vo vozidlách s automatickou prevodovkou DSG. Zotrvačný režim sa používa, keď pri jazde nemáte nohu na plynovom pedáli.

Odporúčanie radenia rýchlostných stupňov

Voľba správneho rýchlostného stupňa môže pomôcť ušetriť pohonné hmoty a zvýšiť jazdný komfort. Nižšie otáčky motora znamenajú nižšiu spotrebu paliva a tichší chod motora. Symboly v pravom hornom rohu displeja informujú, či má vodič zaradený optimálny rýchlostný stupeň, alebo odporučia preradiť na nižší či vyšší rýchlostný stupeň.