Táto stránka je iba doplnok predošlej stránky. Kliknutím na tlačidlo sa vrátite späť.
Všetky detaily, ktoré potrebujete poznať

ŠKODA OCTAVIA 𝗶V - TECHNICKÉ ÚDAJE

Rozmery vozidla

 

Bezpečnosť

Ďalšie bezpečnostné prvky

Nová ŠKODA OCTAVIA 𝗶V si zakladá na bezpečnosti bez kompromisov. Popri už spomenutých prvkoch v nej ako súčasť základnej alebo mimoriadnej výbavy nájdete nasledujúce bezpečnostné prvky:

> Kotviace body Isofix a TopTether pre pripevnenie detskej sedačky na vonkajšie zadné sedadlá. Isofix je k dispozícii aj na prednom sedadle spolujazdca.
> Na rozdiel od tempomatu, ktorý udržuje nastavenú rýchlosť, umožňuje obmedzovač rýchlosti jazdu pri akejkoľvek rýchlosti až do výšky vopred nastavenej hodnoty.
> ABS zamedzuje zablokovaniu kolies pri núdzovom brzdení alebo brzdení na klzkom povrchu.
> Zvýšením tlaku v brzdovom okruhu pomáha brzdový asistent vodičovi zvládnuť situácie v prípade nutnosti núdzového brzdenia. To môže zásadne skrátiť požadovanú brzdnú dráhu.
> EBV automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkové vyváženie, čím zabraňuje nadmernému brzdeniu zadných kolies.
> MSR pomáha zabrániť zablokovaniu kolies, ktoré môže nastať pri spomaľovaní na hladkom povrchu.
> ASR zabezpečuje hladké rozjazdy a zrýchľovanie bez preklzu kolies na klzkom povrchu.
> EDL pomáha pri zrýchľovaní alebo jazde do kopca pri nízkej trakcii jedného z poháňaných kolies.
> TSA sa aktivuje iba pri vozidlách vybavených originálnym ťažným zariadením s vlastnou riadiacou jednotkou. Systém pracuje na princípe brzdenia jedného alebo viacerých kolies a súčasného znižovania krútiaceho momentu motora podľa potreby. Systém TSA svojimi zásahmi pomáha stabilizovať vozidlo a príves.
> XDS+ pomáha vodičovi v ostrých zákrutách a zaisťuje, že sa vozidlo bude aj počas rýchlych prejazdov správať neutrálne. Riadiaca elektronika v podstate simuluje funkciu samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakciu a jazdnú dynamiku pri zatáčaní. Výsledkom je, že automobil prechádza zákrutami ďaleko istejšie a prirodzenejšie.
> Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách nepretržite informuje vodiča o stave pneumatík.
> Asistent rozjazdu do kopca je prvok výbavy, ktorý pomáha vodičovi s rozjazdami do kopca. Systém sa aktivuje v stúpaní presahujúcom päť stupňov a zabraňuje rozbehnutiu auta dozadu alebo zhasnutie motora, čím zaisťuje jednoduché a bezpečné rozjazdy bez potreby použitia ručnej brzdy.
> Blikanie brzdových svetiel znižuje nebezpečenstvo nárazu zozadu, zvlášť pri dojazde ku koncu dopravnej zápchy na diaľnici alebo náhlom brzdení pred neočakávanou prekážkou.

Jazda a riadenie

Plug-in hybridný pohon

Pohon vozidiel OCTAVIA iV zaisťuje kombinácia benzínového motora 1,4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotora s výkonom 85 kW. Celkový systémový výkon 150 kW (204k) ponúka krútiaci moment 350 Nm.  Trojfázový elektromotor s permanentnými magnetmi je integrovaný do šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG a od spaľovacieho motora je oddelený spojkou. V prípade vozidla OCTAVIA iV ide o jeho novú vývojovú verziu.

Nabíjanie batérie

ŠKODA OCTAVIA iV má trakčnú vysokonapäťovú lítiovo-iontovú batériu s kapacitou 37 Ah, respektíve 13 kWh, ktorá umožňuje lokálne bezemisnú jazdu s dojazdom v čisto elektrickom móde až 60 km v režime WLTP. Batériu je možné pohodlne dobiť doma z bežnej domácej zásuvky alebo pomocou wallboxu.

› Pomocou 230 V zásuvky trvá dobitie z 0 % na 80 % kapacity batérie 3 hodiny 45 minút. Dobitie z 0 % na 100 % kapacity trvá 5 hodín.

› Na wallboxe s výkonom 3,6 kW trvá dobitie z 0 % na 80 % 2 h 33 min. Dobitie z 0 % na 100 % kapacity trvá 3 h 33 min.

Konektor nabíjania batérie sa nachádza pod krytkou v prednom blatníku na strane vodiča. 

Elektronické radenie shift-by-wire

Model OCTAVIA má ako prvé vozidlo značky ŠKODA vo verzii s automatickou prevodovkou radenie rýchlostí typu shift-by-wire. Nový volič radenia nemá pevné mechanické spojenie s prevodovkou DSG a radenie je realizované čisto elektronicky.