Nová ŠKODA OCTAVIA 𝗶V si zakladá na bezpečnosti bez kompromisov. Popri už spomenutých prvkoch v nej ako súčasť základnej alebo mimoriadnej výbavy nájdete nasledujúce bezpečnostné prvky:
> Kotviace body Isofix a TopTether pre pripevnenie detskej sedačky na vonkajšie zadné sedadlá. Isofix je k dispozícii aj na prednom sedadle spolujazdca.
> Na rozdiel od tempomatu, ktorý udržuje nastavenú rýchlosť, umožňuje obmedzovač rýchlosti jazdu pri akejkoľvek rýchlosti až do výšky vopred nastavenej hodnoty.
> ABS zamedzuje zablokovaniu kolies pri núdzovom brzdení alebo brzdení na klzkom povrchu.
> Zvýšením tlaku v brzdovom okruhu pomáha brzdový asistent vodičovi zvládnuť situácie v prípade nutnosti núdzového brzdenia. To môže zásadne skrátiť požadovanú brzdnú dráhu.
> EBV automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkové vyváženie, čím zabraňuje nadmernému brzdeniu zadných kolies.
> MSR pomáha zabrániť zablokovaniu kolies, ktoré môže nastať pri spomaľovaní na hladkom povrchu.
> ASR zabezpečuje hladké rozjazdy a zrýchľovanie bez preklzu kolies na klzkom povrchu.
> EDL pomáha pri zrýchľovaní alebo jazde do kopca pri nízkej trakcii jedného z poháňaných kolies.
> TSA sa aktivuje iba pri vozidlách vybavených originálnym ťažným zariadením s vlastnou riadiacou jednotkou. Systém pracuje na princípe brzdenia jedného alebo viacerých kolies a súčasného znižovania krútiaceho momentu motora podľa potreby. Systém TSA svojimi zásahmi pomáha stabilizovať vozidlo a príves.
> XDS+ pomáha vodičovi v ostrých zákrutách a zaisťuje, že sa vozidlo bude aj počas rýchlych prejazdov správať neutrálne. Riadiaca elektronika v podstate simuluje funkciu samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakciu a jazdnú dynamiku pri zatáčaní. Výsledkom je, že automobil prechádza zákrutami ďaleko istejšie a prirodzenejšie.
> Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách nepretržite informuje vodiča o stave pneumatík.
> Asistent rozjazdu do kopca je prvok výbavy, ktorý pomáha vodičovi s rozjazdami do kopca. Systém sa aktivuje v stúpaní presahujúcom päť stupňov a zabraňuje rozbehnutiu auta dozadu alebo zhasnutie motora, čím zaisťuje jednoduché a bezpečné rozjazdy bez potreby použitia ručnej brzdy.
> Blikanie brzdových svetiel znižuje nebezpečenstvo nárazu zozadu, zvlášť pri dojazde ku koncu dopravnej zápchy na diaľnici alebo náhlom brzdení pred neočakávanou prekážkou.
Pohon vozidiel OCTAVIA iV zaisťuje kombinácia benzínového motora 1,4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotora s výkonom 85 kW. Celkový systémový výkon 150 kW (204k) ponúka krútiaci moment 350 Nm. Trojfázový elektromotor s permanentnými magnetmi je integrovaný do šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG a od spaľovacieho motora je oddelený spojkou. V prípade vozidla OCTAVIA iV ide o jeho novú vývojovú verziu.
ŠKODA OCTAVIA iV má trakčnú vysokonapäťovú lítiovo-iontovú batériu s kapacitou 37 Ah, respektíve 13 kWh, ktorá umožňuje lokálne bezemisnú jazdu s dojazdom v čisto elektrickom móde až 60 km v režime WLTP. Batériu je možné pohodlne dobiť doma z bežnej domácej zásuvky alebo pomocou wallboxu.
› Pomocou 230 V zásuvky trvá dobitie z 0 % na 80 % kapacity batérie 3 hodiny 45 minút. Dobitie z 0 % na 100 % kapacity trvá 5 hodín.
› Na wallboxe s výkonom 3,6 kW trvá dobitie z 0 % na 80 % 2 h 33 min. Dobitie z 0 % na 100 % kapacity trvá 3 h 33 min.
Konektor nabíjania batérie sa nachádza pod krytkou v prednom blatníku na strane vodiča.
Model OCTAVIA má ako prvé vozidlo značky ŠKODA vo verzii s automatickou prevodovkou radenie rýchlostí typu shift-by-wire. Nový volič radenia nemá pevné mechanické spojenie s prevodovkou DSG a radenie je realizované čisto elektronicky.