ŠKODA dodala vo februári zákazníkom 67 100 vozidiel

3/14/2013
ŠKODA vo februári 2013 dodala zákazníkom na celom svete 67 100 vozidiel (február 2012: 72 100), čo predstavuje pokles o 6,9 %. V prvých dvoch mesiacoch roka predala česká automobilka viac ako 136 600 vozidiel (rovnaké obdobie minulého roka: 147 500). Hlavným dôvodom tohto poklesu je predovšetkým aktuálny nábeh výroby novej generácie modelu ŠKODA Octavia. Predaje tiež ovplyvnil všeobecný pokles niektorých európskych trhov. V Číne ŠKODA vo februári rástla o 3,2 %, teda viac ako celkový trh.
„Začiatok roka 2013 je pre značku ŠKODA v znamení novej generácie modelu ŠKODA Octavia. V našom hlavnom závode v Mladej Boleslavi sa momentálne rozbieha výroba tohto modelu a súčasne je uvádzaný na európske trhy. ŠKODA Octavia Combi mala svoju svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Sme optimistickí. Očakávame, že s našou modelovou ofenzívou bude pozitívny vývoj značky pokračovať aj v tomto roku." Situáciu v odbyte ovplyvnili niektoré slabnúce európske trhy, ktorých vplyvu sa ani ŠKODA úplne nevyhla. Očakávania automobilky ohľadom celoročných výsledkov sú naďalej pozitívne. "Akonáhle naplno nabehne výroba a predaj modelu Octavia a všetkých jeho variantov, pocítime zodpovedajúci efekt,“ hovorí Vahland.

V roku 2013 predstaví ŠKODA celkovo osem nových modelov alebo modelových variantov. Doterajšie ohlasy médií aj zákazníkov na model ŠKODA Octavia sú mimoriadne pozitívne. Od mája bude postupne uvádzaná na trhy tiež ŠKODA Octavia Combi. Samotná Octavia Combi bola v roku 2012 tretím najpredávanejším modelom značky ŠKODA so 124 500 dodanými vozidlami, po limuzíne Octavia a hatchbacku Fabia. V roku 2012 bolo celkovo predaných viac než 409 600 vozidiel ŠKODA Octavia.

V západnej Európe dodala ŠKODA zákazníkom vo februári viac ako 25 500 vozidiel (február 2012: 27 700). V Nemecku, na druhom najväčšom trhu značky ŠKODA, vzrástli dodávky o 0,2 % na viac ako 9 900 vozidiel (február 2012: menej než 9 900), zatiaľ čo celkový trh silno klesal. Trhový podiel značky tak v Nemecku vzrástol na viac ako 4,9 %. Pozitívne sa vo februári vyvíjali predaje značky ŠKODA aj vo Veľkej Británii. Tu dodala česká automobilka viac ako 1 800 vozidiel, čo je o 9,0 % viac ako v minulom roku (február 2012: 1 700). O 79,8 % sa zvýšili predaje značky ŠKODA v Dánsku, z necelých 700 na viac ako 1 200 vozidiel. Vo Švédsku zaznamenala značka nárast o 10,1 % z necelých 800 na takmer 900 vozidiel.

Vo východnej Európe dodala ŠKODA vo februári 8 700 vozidiel (február 2012: 8 900). Prírastky zaznamenala značka v Bosne, Srbsku a v Kazachstane. V Rusku ŠKODA zákazníkom dodala 6 300 vozidiel, o 0,2 % viac ako v rovnakom mesiaci minulého roka (február 2012: 6 300).

Stredoeurópsky trh bol vo februári aj naďalej slabý. Tu dodala ŠKODA zákazníkom približne 9 500 vozidiel (február 2012: 11 000). Dodávky v Českej republike predstavovali 4 300 vozidiel, po 4 800 vozidlách, dodaných vo februári 2012. Značka ŠKODA dodala zákazníkom na Slovensku vo februári celkovo 898 automobilov, čím si zabezpečila 20,40-percentný podiel na domácom automobilovom trhu. Od začiatku roka 2013 predala automobilka na Slovensku celkovo 1 785 automobilov kategórie M1.

Lepší vývoj než celkový trh zaznamenala značka ŠKODA v Číne. Na najväčšom trhu značky ŠKODA vzrástli dodávky zákazníkom na 17 700 vozidiel. V porovnaní s rovnakým mesiacom uplynulého roka (február 2012: 17 100) to predstavuje nárast o 3,2 %.

Už tento víkend pokračuje ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2014, séria najvýznamnejších pretekov horských bicyklov na Slovensku, tretím podujatím. ŠKODA STUPAVA TROPHY ponúkne fanúšikom horskej cyklistiky na výber trate s rôznou dĺžkou a obtiažnosťou a bohatý sprievodný program pre nesúťažiacich. Okrem iného aj sledovanie priamych prenosov z Tour de France. Každý účastník dostane štartovný balíček s cyklo fľašou ŠKODA a možnosť vyhrať v tombole skvelý bicykel ŠKODA. Cyklomaratón sa uskutoční v sobotu 26. júla, prvé preteky štartujú o 9:00 hod.
Desaťtisíce ľudí budú 27. júla na bulvári Champs-Elysées oslavovať víťaza Tour de France. Tento rok hrdí víťazi vztýčia k parížskemu nebu ruky s trofejami z českého skla. Dizajn trofejí navrhol slovenský dizajnér Peter Olah pod taktovkou ďalšieho Slováka, šefdizajnéra značky ŠKODA, Jozefa Kabaňa. Trofeje boli zhotovené českými sklármi spoločnosti Lasvit v Českej republike.
Osobný automobil je pre väčšinu slovenských motoristov dlhodobo preferovaným dopravným prostriedkom pri ceste na dovolenku v tuzemsku aj v zahraničí. Vodiči by však pri plánovaní dlhých ciest nemali zabúdať na kontrolu technického stavu vozidla. Odborníci automobilky ŠKODA pripravili pre motoristov prehľad častých komplikácií na cestách a súbor odporúčaní, ako si v prípade neočakávanej situácie poradiť.