ŠKODA AUTO v 2017 dosiahla nové rekordy

Spoločnosť ŠKODA AUTO dosiahla v roku 2017 nové predajné a finančné rekordy
Spoločnosť ŠKODA AUTO dosiahla v roku 2017 nové predajné a finančné rekordy

Spoločnosť ŠKODA AUTO dosiahla v roku 2017 nové predajné a finančné rekordy

21. 3. 2018

Rok 2017 bol pre spoločnosť ŠKODA AUTO zatiaľ najúspešnejším rokom v jej doterajšej histórii. Automobilka dosiahla ako v počte celosvetovo dodaných vozidiel, tak aj vo finančných výsledkoch nové rekordné hodnoty.

  • Dodávky zákazníkom vo výške 1 200 500 vozidiel predstavujú nové maximum (+ 6,6 %)
  • S tržbami 16,6 miliardy eur (+ 20,8 %) dosiahla ŠKODA AUTO nový rekord
  • Prevádzkový výsledok vzrástol o 34,6 % na 1,6 miliardy eur
  • Nová rekordná hodnota na najsilnejšom trhu: 325 000 vozidiel dodaných zákazníkom v Číne
  • ŠKODA AUTO ďalej rastie: najlepší január a február všetkých čias s celkovým počtom 196 600 dodaných vozidiel
  • Pokračovanie produktovej ofenzívy: 19 modelových noviniek v nasledujúcich dvoch rokoch
  • Najväčší investičný program v histórii podniku: ŠKODA AUTO investuje v budúcich piatich rokoch zhruba dve miliardy eur do rozvoja technológií alternatívnych pohonov a nových služieb súvisiacich s mobilitou


Rok 2017 bol pre spoločnosť ŠKODA AUTO zatiaľ najúspešnejším rokom v jej doterajšej histórii. Česká automobilka dosiahla ako v počte celosvetovo dodaných vozidiel, tak aj vo finančných výsledkoch nové rekordné hodnoty. V porovnaní s minulým rokom vzrástol počet dodaných vozidiel o 6,6 % na 1 200 500 vozidiel (2016: 1 126 500). Spoločnosť ŠKODA AUTO tak dosiahla najúspešnejší rok vo svojej doterajšej histórii. V rovnakom období vzrástli tržby o 20,8 % na 16,6 miliardy eur (2016: 13,7 miliardy eur) a tým dosiahli rovnako nové maximum. Prevádzkový výsledok tradičnej českej automobilky vzrástol o 34,6 % na 1,6 miliardy eur (2016: 1,2 miliardy eur). Spoločnosť vytvorila prostredníctvom svojej Stratégie 2025 a s ňou spojenou modelovou ofenzívou podmienky pre ďalší rast. V ďalších dvoch rokoch spoločnosť ŠKODA AUTO uvedie na trh celkom 19 nových vozidiel, medzi nimi už v roku 2019 sériovú verziu štúdie ŠKODA VISION X, ktorá slávila na Medzinárodnom autosalóne v Ženeve v roku 2018 svoju svetovú premiéru.

Rok 2017 jasne ukázal, ako dobre je naša aktuálna modelová paleta prijímaná zákazníkmi. S viac než 1,2 milióna dodaných vozidiel bol rok 2017 najúspešnejším rokom v histórii podniku,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Na tomto mieste ďakujem všetkým našim zákazníkom na celom svete za ich dôveru v naše produkty a za vernosť našej značke. Máme obrovskú motiváciu v tomto kurze pokračovať. Presne to robíme, a to nielen tým, že do konca roku 2020 uvedieme na trh celkom 19 nových modelov, ale že súčasne tiež realizujeme najväčší investičný program v histórii podniku: v nasledujúcich piatich rokoch spoločnosť ŠKODA AUTO investuje zhruba dve miliardy eur do elektromobility a nových služieb súvisiacich s mobilitou. Odhodlane tým pokračujeme v realizácii našej Stratégie 2025.“

Klaus-Dieter Schürmann, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť financií a IT, k tomu dodáva: „V obchodnom roku 2017 sme opäť navýšili počet dodaných vozidiel, a zároveň sme dosiahli vysoké vyťaženie našich výrobných závodov. V kombinácii s atraktívnym modelovým mixom a optimalizovanými produktovými nákladmi sa nám tak podarilo pokračovať v rastovom ziskovom kurze. Rekordný prevádzkový výsledok vo výške 1,6 mld. eur (+ 34,6 %) sa podarilo zvýšiť nadproporcionálne k tržbám (+ 20,8 %), čo sa dá vysvetliť predovšetkým úspešnou realizáciou našej SUV stratégie a našimi vylepšenými nákladovými položkami.“

Naši zamestnanci sú dôležitým pilierom tohto skvelého úspechu,“ hovorí Bohdan Wojnar, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť riadenia ľudských zdrojov, ktorý zároveň v mene predstavenstva všetkým zamestnancom poďakoval. „Takýto výsledok sme mohli dosiahnuť jedine vďaka ich veľkému nasadeniu a know-how. Budeme našich zamestnancov v budúcnosti naďalej cielene školiť a vzdelávať v oblasti elektromobility, automatizácie aj robotizácie. Budú tak perfektne pripravení na budúci vývoj automobilového priemyslu,“ dodáva Wojnar.


Najlepší rok v histórii podniku

V obchodnom roku 2017 spoločnosť ŠKODA AUTO zaznamenala nové rekordné hodnoty tržieb a prevádzkového výsledku. Tržby vzrástli na 16,559 mld. eur (2016: 13,705 mld. eur) a doterajšiu rekordnú hodnotu z roku 2016 tak prekonali o 20,8 %. Prevádzkový výsledok vzrástol o 34,6 % na 1,611 mld. eur (2016: 1,197 mld. eur). To predstavuje 9,7 % z tržieb (2016: 8,7 %).

Zisk pred zdanením vzrástol o 33,9 % na 1,570 mld. eur (2016: 1,173 mld. eur). Zisk roku 2017 po zdanení dosiahol sumu 1,274 mld. eur (2016: 0,951 mld. eur) a o 34,0 % tak prekonal výsledok predošlého roku. Investície v roku 2017 predstavovali 733 miliónov eur (2016: 548 miliónov eur).


Čína naďalej zostáva najväčším trhom

Celosvetovo ŠKODA AUTO dodala svojim zákazníkom v roku 2017 rekordný počet 1 200 500 vozidiel, čo zodpovedá nárastu o 6,6 % (2016: 1 126 500 vozidiel). Rebríčku desiatich najúspešnejších trhov pre spoločnosť ŠKODA AUTO kraľovala v uplynulom roku opäť Čína s 325 000 predanými vozidlami. Za ňou nasledovalo Nemecko (173 300 vozidiel), Česká republika (95 000 vozidiel), Veľká Británia (80 100 vozidiel), Poľsko (66 000 vozidiel), Rusko (62 300 vozidiel), Francúzsko (27 300 vozidiel), Turecko (25 000 vozidiel), Taliansko (24 700 vozidiel) a Rakúsko (24 300 vozidiel).

Do roku 2018 spoločnosť ŠKODA AUTO vykročila rovnako s plnou dynamikou. V januári a vo februári česká automobilka dosiahla nové rekordné hodnoty a za oba prvé mesiace roku tak zvýšila dodávky zákazníkom o 12,4 % na 196 600 vozidiel (2017: 174 900 vozidiel). V marci mladoboleslavská automobilka na Medzinárodnom autosalóne v Ženeve predstavila celý rad noviniek. Popri svetovej premiére štúdie ŠKODA VISION X spoločnosť vôbec prvýkrát ukázala úplne prepracovaný model ŠKODA FABIA. Do žiary reflektorov sa postavila okrem toho aj ŠKODA KODIAQ L&K, nový špičkový model v žiadanom segmente SUV.


Úspešné produktové portfólio

S aktuálne siedmimi modelovými radmi osobných automobilov - CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ a SUPERB –automobilka ponúka najrozsiahlejšie produktové portfólio vo svojej doterajšej histórii. Najobľúbenejším modelom zostala aj v roku 2017 ŠKODA OCTAVIA, vlajková loď ŠKODA SUPERB ďalej pokračovala vo svojom rastovom kurze. Výrazný podiel na súčasnom predajnom rekorde spoločnosti mal v roku 2017 aj model ŠKODA KODIAQ. Pre toto veľké SUV sa počas prvého roku jeho predaja rozhodlo približne 100 000 zákazníkov. Z kompaktného SUV ŠKODA KAROQ, uvedeného na trhy vlani na jeseň, sa počas niekoľkých týždňov predalo už 6 500 vozidiel a ďalšie tisíce boli objednané.




Od roku 2020 bude ŠKODA AUTO v Mladej Boleslavi vyrábať čisto elektrické vozidlá


Tradičná česká značka sa v budúcnosti v plnej miere sústredí na elektromobilitu a prostredníctvom najväčšieho investičného programu vo svojej histórii ďalej urýchli vývoj inovatívnych technológií pohonov. Od roku 2019 začne vyrábať automobil ŠKODA CITIGO BEV, ktorý bude prvým modelom značky s výlučne elektrickým pohonom. V tom istom roku zíde z výrobnej linky kvasinského závodu aj ŠKODA SUPERB PHEV, prvý plug-in-hybrid značky. Rovnako od roku 2019 bude spoločnosť ŠKODA AUTO vyrábať v Mladej Boleslavi elektrické komponenty aj pre ďalšie koncernové značky. Od roku 2020 bude nasledovať výroba sériovej verzie štúdie VISION E, prvého modelu s čisto elektrickým pohonom na báze platformy MEB (modulárna koncernová stavebnica pre elektromobily). Počas budúcich dvoch rokov uvedie automobilka na trh celkom 19 nových vozidiel. Medzi nimi tiež sériovú verziu štúdie mestského crossoveru VISION X, ktorá bola nedávno predstavená na Medzinárodnom autosalóne v Ženeve a ktorá sa na trhu objaví už budúci rok. Do roku 2025 bude spoločnosť ŠKODA AUTO ponúkať celkom 10 elektrifikovaných modelov.


ŠKODA AUTO: jasná stratégia do roku 2025


Prostredníctvom Stratégie 2025 definovala spoločnosť ŠKODA AUTO oblasti, pomocou ktorých hodlá využiť súčasnú zásadnú transformáciu automobilového priemyslu pre svoj ďalší rast. Ide najmä o elektromobilitu, autonómne riadenie a o konektivitu. Ďalšími centrálnymi oblasťami aktivít sú digitalizácia produktov a procesov, získavanie nových trhov aj rozšírenie klasických činností, spojených s výrobou automobilov o ďalšie rozmanité služby, týkajúce sa mobility. Tým chce ŠKODA AUTO rásť v dvoch dimenziách. Predaj vozidiel sa má naďalej zvyšovať, popri tom majú nové oblasti aktivít, ako napríklad digitálne služby spojené s mobilitou, poskytnúť rastovému kurzu širšiu základňu. V rámci Stratégie 2025 sa ŠKODA AUTO intenzívne zaoberá tiež ďalšou internacionalizáciou. Spoločnosť v súčasnosti pôsobí na 102 trhoch a plánuje svoje pôsobenie rozšíriť na 120 krajín. Ešte tento rok bude ŠKODA AUTO ponúkať svoje výrobky v Singapure, v roku 2019 navyše plánuje vstúpiť na trh v Juhoafrickej republike.

Aktuálne tlačové správy

Všetky tlačové správy a novinky