Piliermi predaja modely OCTAVIA, KAROQ a KODIAQ

ŠKODA AUTO dosiahla najlepší februárový výsledok v histórii
ŠKODA AUTO dosiahla najlepší februárový výsledok v histórii

ŠKODA AUTO dosiahla najlepší februárový výsledok v histórii

13. 3. 2018

Popri medzinárodnom bestselleri, modeli OCTAVIA, prispeli k celkovému výsledku aj modely SUV segmentu KAROQ a KODIAQ.

  • ŠKODA AUTO vo februári svojim zákazníkom dodala 92 800 vozidiel (+ 14,3 %)
  • Trhy: vysoký rast najmä v Číne (+ 30,6 %), Rusku (+ 38,6 %), Nemecku (+ 17,6 %) a v Turecku (+ 79,3 %);
  • ŠKODA OCTAVIA je aj naďalej bestsellerom značky, dôležitými faktormi rastu sú modely segmentu SUV - KODIAQ a KAROQ
  • Štúdia ŠKODA VISION X, prepracovaná ŠKODA FABIA a ŠKODA KODIAQ LAURIN & KLEMENT majú svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve

ŠKODA AUTO vo februári dodala svojim zákazníkom na celom svete 92 800 vozidiel, čo predstavuje nárast o 14,3 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka (február 2017: 81 200 vozidiel). Automobilka tak dosiahla najlepší februárový výsledok v celej svojej 123-ročnej histórii. Dodávky zákazníkom rástli najmä v Číne (+ 30,6 %), Nemecku (+ 17,6 %), Rusku (+ 38,6 %) a v Turecku (+ 79,3 %). Popri medzinárodnom bestselleri, modeli OCTAVIA, k celkovému výsledku prispeli tiež oba modely segmentu SUV - KAROQ a KODIAQ.

„ŠKODA AUTO pokračuje vo svojom rastovom kurze ďalším rekordným mesiacom. Dopyt po modeloch ŠKODA KAROQ a KODIAQ aj naďalej rastie, naša aktuálna paleta vozidiel SUV sa tak stáva pilierom nášho úspechu,“ hovorí Alain Favey, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „Naše nové, atraktívne modely nám dodajú ďalšie rastové impulzy a s ich pomocou tak vytvárame podmienky pre úspešnú budúcnosť.“

Na tohtoročnom Medzinárodnom autosalóne v Ženeve česká automobilka z Mladej Boleslavi predstavuje štúdiu ŠKODA VISION X, svetovú premiéru tu má aj výrazne prepracovaná ŠKODA FABIA. S modelom ŠKODA KODIAQ LAURIN & KLEMENT sa verejnosti tiež prvýkrát predstavuje aj špičkové vyhotovenie tohto žiadaného modelového radu.

V západnej Európe zaznamenala ŠKODA AUTO vo februári s 38 300 dodanými automobilmi nárast o 10,2 % oproti rovnakému mesiacu minulého roka (február 2017: 34 800 vozidiel). Na najsilnejšom európskom trhu, v Nemecku, dodávky zákazníkom vzrástli na 14 800 vozidiel (február 2017: 12 600 vozidiel; + 17,6 %). Dvojciferný rast dosiahla ŠKODA tiež v Taliansku (2 600 vozidiel; + 18,6 %), vo Francúzsku (2 300 vozidiel; + 20,7 %), v Rakúsku (2 300; + 18,4 %), Holandsku (1 400 vozidiel; + 19,9 %), Nórsku (700 vozidiel; + 30,2 %) a v Grécku (200 vozidiel; + 43,3 %).

V strednej Európe sú dodávky zákazníkom vo výške 18 400 vozidiel o 6,1 % vyššie ako v rovnakom období minulého roka (február 2017: 17 400 vozidiel). Na českom trhu spoločnosť ŠKODA AUTO v minulom mesiaci dodala 8 300 vozidiel a v porovnaní s vlaňajším výsledkom si tak polepšila o 1,5 % (február 2017: 8 200 vozidiel). Na Slovensku (1 800 vozidiel; + 10,6 %) v Maďarsku (1 100 vozidiel; + 15,8 %) a v Chorvátsku (400 vozidiel; + 44,5 %) spoločnosť ŠKODA AUTO dosiahla dvojciferný rast.

Vo východnej Európe bez Ruska vzrástol predaj v porovnaní s februárom 2017 o 10,8 % na 3 100 vozidiel (február 2017: 2 800 vozidiel). Mimoriadne silne rástla automobilka v Rumunsku (900 predaných vozidiel, + 22,8 %), silný rast zaznamenala aj v Bulharsku (300 vozidiel; + 32,3 %).

V Rusku vzrástli dodávky zákazníkom o 38,6 % na 5 900 vozidiel (február 2017: 4 300 vozidiel).

V Číne - na najväčšom trhu značky ŠKODA - dosiahla česká automobilka s 19 600 predanými vozidlami nárast o 30,6 % (február 2017: 15 000 vozidiel).

V Turecku zaznamenala automobilka silný nárast, v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka vzrástli dodávky zákazníkom o 79,3 % na 2 200 vozidiel (február 2017: 1 200 vozidiel).

V Indii dodala ŠKODA AUTO v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka o 16,8 % viac vozidiel. Dodávky zákazníkom tak vzrástli na 1 400 vozidiel (február 2017: 1 200 vozidiel).

Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom vo februári 2018 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; + /- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):

ŠKODA OCTAVIA (31 800; + 11,1 %)
ŠKODA FABIA (16 400; -1,9 %)
ŠKODA RAPID (14 500; -3,2 %)
ŠKODA KODIAQ (10 200; + > 500 %)
ŠKODA SUPERB (11 300; + 3,2 %)
ŠKODA YETI (1 300; -78,8 %)
ŠKODA KAROQ (4 700, -)
ŠKODA CITIGO (predaj len v Európe: 2 600; + 10,6 %)

Aktuálne tlačové správy

Všetky tlačové správy a novinky