ŠKODA SUPERB je zárukou bezpečnosti bez kompromisov. Okrem bezpečnostných systémov uvedených vyššie sú vo vozidle SUPERB ako súčasť štandardnej alebo doplnkovej výbavy k dispozícii nasledujúce prvky:
> Kotviace body Isofix a Top Tether pre pripevnenie detskej sedačky na vonkajšie zadné sedadlá. Isofix je k dispozícii aj na prednom sedadle spolujazdca.
> Asistenčný systém Crew Protect Assist zabezpečuje priestor okolo vodiča a jeho spolujazdca v prípade nehody a to utiahnutím predných bezpečnostných pásov a zatvorením elektricky ovládaných bočných okien a elektricky ovládaného panoramatického strešného okna, tiež obsahuje zadné bočné airbagy.
> Po strete zabráni multikolizna brzda zabrzdením ďalšiemu nekontrolovaného pohybu vozidla, čím zníži riziko ďalších stretov.
> Na rozdiel od tempomatu, ktorý udržuje nastavenú rýchlosť, umožňuje obmedzovač rýchlosti jazdu pri akejkoľvek rýchlosti až do výšky vopred nastavenej hodnoty.
> ABS zamedzuje zablokovaniu kolies pri núdzovom brzdení alebo brzdení na klzkom povrchu.
> Zvýšením tlaku v brzdovom okruhu pomáha Front Assist vodičovi zvládnuť situácie v prípade nutnosti núdzového brzdenia. To môže zásadne skrátiť požadovanú brzdnú dráhu.
> MSR pomáha zabrániť zablokovaniu poháňaných kolies, ktoré by mohlo nastať pri spomaľovaní na hladkom povrchu.
> Systém ASR zabezpečuje hladké rozjazdy a zrýchľovanie bez preklzu kolies na klzkom povrchu.
> EDL pomáha pri zrýchľovaní alebo jazde do kopca pri nízkej trakcii jedného z poháňaných kolies.
> XDS+ pomáha vodičovi v ostrých zákrutách a zaisťuje, že sa vozidlo bude aj počas rýchlych prejazdov správať neutrálne. Riadiaca elektronika v podstate simuluje funkciu samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakciu a jazdnú dynamiku v zákrutách. Výsledkom je, že automobil prechádza zákrutami ďaleko istejšie a prirodzenejšie než predtým.
> Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách TPM+ nepretržite informuje vodiča o tlaku v pneumatikách.
> Doplnkový asistent rozjazdu do kopca pomáha vodičovi s bezpečným rozbiehaním do kopca. Systém sa aktivuje v stúpaní päť a viac stupňov a zaisťuje ľahký a bezpečný rozjazd do kopca bez nutnosti použitia ručnej brzdy. Systém zabraňuje rozbehnutí auta dozadu alebo zhasnutie motora.
> Blikanie brzdových svetiel znižuje nebezpečenstvo nárazu zozadu, zvlášť pri dojazde ku koncu kolóny na diaľnici alebo pri náhlom brzdení pred neočakávanou prekážkou.
ŠKODA SUPERB je k dispozícii s elektronicky ovládanou viaclamelovou spojkou. K dispozícii sú dva motory, 2,0 TSI / 200 kW a 2,0 TDI / 140 kW, s najmodernejším pohonom všetkých kolies, čo zaručuje optimálnu jazdnú dynamiku, najvyššiu úroveň aktívnej bezpečnosti a ekonomickú spotrebu.
Distribúcia krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá je automatická a závisí od jazdného prostredia. Ideálny krútiaci moment pre zadnú nápravu vypočítava riadiaca jednotka. Nastavenie sa vykonáva pomocou premenlivého tlaku na spojkové lamely.
S kratšími špirálovými pružinami a športovo ladenými tlmičmi ponúka o 15 mm nižší športový podvozok výnimočnú citlivosť a dynamické jazdné vlastnosti.
Táto funkcia prináša vozidlu ŠKODA SUPERB lepšiu manévrovateľnosť a pohyblivosť v zákrutách. Progresívne riadenie mení pomer v závislosti na tom, ako veľmi volantom otáčate. Progresívne riadenie je k dispozícii len v kombinácii so športovým podvozkom alebo adaptívnymi tlmičmi.
Štandardnú sadu na opravu pneumatík možno doplnkovo nahradiť rezervným 16 "alebo 18" oceľovým kolesom.
Účelom Štart-Stop systému je vypnúť motor vždy, keď nemusí bežať, čo je praktická funkcia najmä pre jazdu v mestskom prostredí, kde výrazne znižuje spotrebu paliva. Systém Štart-Stop sa aktivuje automaticky po naštartovaní motora a možno ho kedykoľvek vypnúť.
Čo sa stane pri rekuperácii energie? Kinetická energia sa premieňa na užitočnú elektrickú energiu, ktorá sa ukladá v batérii alebo sa využíva v elektrických systémoch. Pri brzdení motorom dodáva alternátor elektrickú energiu do prístrojov a dobíja batériu. Tým šetrí palivo, ktoré by inak bolo pre tieto funkcie potrebné.
Jedným z režimov, ktorý ponúka systém voľby jazdného režimu, je Eco - režim pre vodičov, ktorým záleží na životnom prostredí a pre ktoré je ekonomická jazda prioritou. Špecifickou funkciou režimu Eco je funkcia plachtenia pri vozidilách s automatickou prevodovkou DSG. Režim plachtenia sa používa vtedy, keď idete bez použitia plynového pedálu.
Správnou voľbou prevodového pomeru môžete znížiť spotrebu paliva a zvýšiť jazdný komfort. Nižšie otáčky motora predstavujú nižšiu spotrebu paliva a tichší chod motora. Symboly v pravom hornom rohu displeja buď potvrdzujú, že aktuálny prevodový stupeň je správny, alebo odporučia zaradenie vyššieho alebo nižšieho stupňa.