Táto stránka je doplnkovým krokom k úvodnej stránke modelu. Kliknutím na tlačidlo sa dostanete späť.

Návrat na pôvodnú stránku

Všetky podrobnosti, ktoré hľadáte

ŠPECIFIKÁCIE MODELU ŠKODA SUPERB

Rozmery vozidla

Bezpečnosť

Obmedzovač rýchlosti

Ako už názov napovedá, táto funkcia obmedzuje maximálnu rýchlosť vozidla. Vodič môže nastaviť maximálnu rýchlosť v rozsahu od 30 do 210 km/h a sústrediť sa na cestu. Obmedzovač rýchlosti na rozdiel od tempomatu dovoľuje vodičovi jazdiť akoukoľvek rýchlosťou, nie však vyššou ako prednastavená rýchlosť. Z bezpečnostných dôvodov sa táto funkcia dočasne deaktivuje pri prudkom pridaní plynu (pri stlačení plynového pedála až na podlahu).

Obmedzovač rýchlosti
Obmedzovač rýchlosti
Ďalšie bezpečnostné prvky

Nová ŠKODA SUPERB je celá o bezpečnosti bez kompromisov. Okrem už spomínaných bezpečnostných systémov má SUPERB v rámci štandardnej alebo doplnkovej výbavy tieto bezpečnostné prvky:

ABS zabraňuje kolesám, aby sa zablokovali pri núdzovom brzdení alebo pri brzdení na klzkom povrchu. › Brzdový asistent pomáha vodičovi zvýšením brzdného tlaku v situácii, keď potrebuje núdzovo zabrzdiť. To môže podstatne skrátiť potrebnú brzdnú dráhu. › MSR zabraňuje zablokovaniu poháňaných kolies pri spomaľovaní na hladkom povrchu. › ASR zabezpečuje plynulý rozjazd a zrýchlenie bez pretáčania kolies na klzkom povrchu. › EDL pomáha pri rozjazde alebo jazde do kopca s nedostatočným záberom jedného z poháňaných kolies. › XDS+ pomáha vodičovi pri prejazde ostrých zákrut a zabezpečuje neutrálne správanie vozidla pri dynamickej jazde v zákrutách. Riadiaca elektronika v podstate simuluje samosvorný diferenciál na zvýšenie trakcie a dynamiky jazdy v zákrutách. Vozidlo tak bude zákruty prechádzať prirodzenejšie a s oveľa väčšou istotou. › Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách neustále informuje vodiča o hodnote tlaku v pneumatikách. › Voliteľný asistent rozjazdu do kopca umožní vodičovi bezpečný rozjazd do kopca. Systém, ktorý sa aktivuje na svahu so sklonom od piatich stupňov, zabezpečuje ľahký a bezpečný rozjazd do kopca bez použitia ručnej brzdy. Vďaka nemu sa vozidlo neposúva dozadu ani nestráca rýchlosť. › Blikanie brzdových svetiel znižuje riziko nárazu zozadu, najmä keď sa vozidlo blíži k dopravnej zápche na diaľnici alebo pri prudkom zabrzdení pred nečakanou prekážkou.

Jazda a ovládanie

Pohon všetkých štyroch kolies

Nová ŠKODA SUPERB je k dispozícii s najnovšou verziou inovatívnej elektronicky ovládanej lamelovej spojky BorgWarner. K dispozícii sú štyri motory (1,4 TSI/110 kW, 2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/140 kW) s najmodernejším pohonom všetkých kolies, ktorý garantuje optimálnu jazdnú dynamiku, najvyššiu úroveň aktívnej bezpečnosti a nízku spotrebu.

Rozdelenie krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá je automatické a mení sa podľa jazdných podmienok. Riadiaca jednotka vypočíta ideálny krútiaci moment pre zadnú nápravu. Úpravy sa vykonávajú pomocou zmeny tlaku na spojkových lamelách.

Progresívne riadenie

Vďaka tejto funkcii bude šoférovanie tretej generácie modelu ŠKODA SUPERB príjemnejšie a reakcie v zákrutách svižnejšie. Progresívne riadenie mení pomer otáčania podľa toho, ako veľmi šofér zatočil volantom. Progresívne riadenie je k dispozícii iba v kombinácii so športovým podvozkom.

Ekologické technológie

Technológia aktívneho riadenia valcov (ACT)

Technológia ACT znamená, že druhý a tretí valec sa dočasne vypínajú. V dvojvalcovom režime motor funguje efektívnejšie. V závislosti od štýlu jazdy táto technológia dokáže znížiť spotrebu o viac ako 0,5 l/100 km. Technológia ACT sa aktivuje pri otáčkach motora 1 400 až 4 000 ot./min., krútiacom momente 25 až 100 Nm a rýchlosti do 130 km/h.

Systém Štart/Stop

Systém Štart/Stop má za cieľ vypnúť motor zakaždým, keď beží zbytočne. Je to praktické najmä v mestskej premávke, kde tým podstatne znižuje spotrebu paliva. Systém Štart/Stop sa aktivuje automaticky po naštartovaní motora a je možné ho kedykoľvek ručne vypnúť.

Systém Štart/Stop
Systém Štart/Stop
Rekuperácia brzdnej energie

Čo sa deje pri rekuperácii brzdnej energie? Kinetická energia sa premieňa na využiteľnú elektrickú energiu, ktorá sa buď uchová v batérii, alebo využije v elektrických systémoch. Pri brzdení motorom alternátor dodáva elektrickú energiu na napájanie zariadení vozidla a dobíja batériu. Takto sa šetria pohonné hmoty, ktoré by sa inak museli vynaložiť na tento účel.

Rekuperácia brzdnej energie
Rekuperácia brzdnej energie
Ekologický režim (výber štýlu jazdy)

Jeden z režimov v ponuke výberu štýlu jazdy je ekologický režim – pre vodičov ohľaduplných k životnému prostrediu, pre ktorých je šetrná jazda prioritou. Špecifickou vlastnosťou ekologického režimu je zotrvačný režim vo vozidlách s automatickou prevodovkou DSG. Zotrvačný režim sa používa, keď pri jazde nemáte nohu na plynovom pedáli.

Ekologický režim (výber štýlu jazdy)
Ekologický režim (výber štýlu jazdy)
Aktívne vzduchové lamely

Aktívne vzduchové lamely redukujú aerodynamický odpor, a tak znižujú spotrebu a emisie nového modelu SUPERB. Ak motor alebo klimatizácia nepracuje naplno, prieduchy sa zatvoria a prúd vzduchu obteká karosériu, čím sa znižujú straty. Aktívne vzduchové lamely tiež pomáhajú rýchlejšie zohriať motor pri studenom štarte.

Odporúčanie radenia rýchlostných stupňov

Voľba správneho rýchlostného stupňa môže pomôcť ušetriť pohonné hmoty a zvýšiť jazdný komfort. Nižšie otáčky motora znamenajú nižšiu spotrebu paliva a tichší chod motora. Symboly v pravom hornom rohu displeja informujú, či má vodič zaradený optimálny rýchlostný stupeň, alebo odporučia preradiť na nižší či vyšší rýchlostný stupeň.

Odporúčanie radenia rýchlostných stupňov
Odporúčanie radenia rýchlostných stupňov