Táto stránka je doplnkovým krokom k úvodnej stránke modelu. Kliknutím na tlačidlo sa dostanete späť.

Návrat na pôvodnú stránku

Všetky podrobnosti, ktoré hľadáte

TECHNICKÉ ŠPECIFIKÁCIE MODELU OCTAVIA COMBI

Rozmery vozidla

Bezpečnosť

Ďalšie bezpečnostné prvky

ŠKODA OCTAVIA COMBI nerobí v oblasti bezpečnosti žiadne kompromisy. Tento kompaktný sedan získal za svoje ukážkové bezpečnostné prvky päť hviezdičiek v nárazovom teste Euro NCAP za rok 2013. Okrem už spomínaných bezpečnostných systémov má model OCTAVIA v rámci štandardnej alebo doplnkovej výbavy tieto bezpečnostné prvky a systémy:
EDL pomáha pri zrýchľovaní alebo jazde do kopca s nedostatočným záberom jedného z poháňaných kolies.
XDS+ pomáha vodičovi pri prejazde ostrých zákrut a zabezpečuje neutrálne správanie vozidla pri dynamickej jazde v zákrutách. Riadiaca elektronika v podstate simuluje samosvorný diferenciál na zvýšenie trakcie a dynamiky jazdy v zákrutách. Vozidlo tak bude zákruty prechádzať prirodzenejšie a s oveľa väčšou istotou.
ABS zabraňuje kolesám, aby sa zablokovali pri núdzovom brzdení alebo pri brzdení na klzkom povrchu.
MSR zabraňuje zablokovaniu poháňaných kolies pri spomaľovaní na hladkom povrchu.
Brzdový asistent pomáha vodičovi zvýšením brzdného tlaku v situácii, keď potrebuje núdzovo zabrzdiť. To môže podstatne skrátiť potrebnú brzdnú dráhu.
ASR zabezpečuje plynulý rozjazd a zrýchlenie bez pretáčania kolies na klzkom povrchu.
Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách vo voliteľnej výbave neustále informuje vodiča o hodnote tlaku v pneumatikách.
› Voliteľný asistent rozjazdu do kopca pomáha vodičovi pri bezpečnom rozjazde do kopca. Systém sa aktivuje na svahu so sklonom 5 % alebo vyšším, čím zabezpečí ľahký a bezpečný rozjazd do kopca bez použitia ručnej brzdy. Vďaka nemu sa vozidlo neposúva dozadu ani nestráca rýchlosť.
Blikanie brzdových svetiel znižuje riziko nárazu zozadu, najmä keď sa vozidlo blíži k dopravnej zápche na diaľnici alebo pri prudkom zabrzdení pred nečakanou prekážkou.

Pohon všetkých kolies

Pohon všetkých štyroch kolies

Inteligentný pohon 4×4 modelu OCTAVIA poskytuje skvelú stabilitu a záber v rôznych jazdných podmienkach. Systém pohonu s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou v priebehu milisekúnd zareaguje aj na tie najmenšie zmeny pod kolesami modelu OCTAVIA COMBI. Vozidlo sa za bežných podmienok správa ako bežné vozidlo s predným náhonom. Na snehu, blate alebo ľade však prejde do režimu 4x4 tak, že si to ani nevšimnete.

Rozdelenie krútiaceho momentu na všetky štyri kolesá je automatické a záleží od jazdných podmienok. Riadiaca jednotka vypočíta ideálny krútiaci moment pre zadnú nápravu. Úpravy sa vykonávajú pomocou zmeny tlaku na spojkových lamelách.

Pohon všetkých štyroch kolies
Pohon všetkých štyroch kolies

Ekologické technológie

Systém Štart/Stop

Systém Štart/Stop má za cieľ vypnúť motor zakaždým, keď beží zbytočne. Je to praktické najmä v mestskej premávke, keďže tým podstatne znižuje spotrebu paliva. Systém Štart/Stop sa aktivuje automaticky po naštartovaní motora a je možné ho kedykoľvek ručne vypnúť.

Systém Štart/Stop
Systém Štart/Stop
Rekuperácia brzdnej energie

Čo sa deje pri rekuperácii energie? Kinetická energia sa premieňa na využiteľnú elektrickú energiu, ktorá sa buď uchová v batérii, alebo využije v elektrických systémoch. Pri brzdení motorom alternátor dodáva elektrickú energiu na napájanie zariadení vozidla a dobíja batériu. Takto sa šetria pohonné hmoty, ktoré by sa inak museli vynaložiť na tento účel.

Rekuperácia brzdnej energie
Rekuperácia brzdnej energie
Ekologický režim (výber štýlu jazdy)

Jeden z režimov v ponuke výberu štýlu jazdy je ekologický režim – pre vodičov ohľaduplných k životnému prostrediu, pre ktorých je šetrná jazda prioritou. Špecifickou vlastnosťou ekologického režimu je zotrvačný režim vo vozidlách s automatickou prevodovkou DSG. Zotrvačný režim sa používa, keď pri jazde nemáte nohu na plynovom pedáli.

Odporúčanie radenia rýchlostných stupňov

Voľba správneho rýchlostného stupňa môže pomôcť ušetriť pohonné hmoty a zvýšiť jazdný komfort. Nižšie otáčky motora znamenajú nižšiu spotrebu paliva a tichší chod motora. Symboly v pravom hornom rohu displeja informujú, či má vodič zaradený optimálny rýchlostný stupeň, alebo odporučia preradiť na nižší či vyšší rýchlostný stupeň.